رژیم لاغری سریع چیست؟ کشف راز لاغری فوری در سریع‌ترین زمان

«با رژیم لاغری سریع در ۱۰ روز ۱۰ کیلو وزن کم کنید… رژیم وحشتناک لاغری سریع مخصوص عروس… با رژیم لاغری ۷ روزه، مثل باربی شوید..» این ادعاهای تبلیغاتی را احتمالا بارها شنیده باشید. درحالی که بسیاری از آن‌ها یک بازی تمام عیار با پول شماست. در این مقاله به شما خواهیم گفت موثر ترین روش برای لاغری فوری چیست. به قولی اگر وسوسه روش های لاغری سریع، عین خوره روحتان آهسته و در انزوا می‌خورد، خواندن این مطلب کمکتان خواهد کرد.

 رژیم لاغری سریع چیست؟ شعار توخالی یا رویای واقعی؟


«لاغری سریع در 3 روز» یا شعارهایی از این دست بیش از اینکه یک حقیقت باشد، یک وعده بازاریابی است. بهترین رژیم لاغری سریع معمولا کالری دریافتی شما را به‌شدت کم می‌کند تا با گرسنگی‌های شدید در بازه زمانی کوتاه شما را لاغر کند. باتوجه به آسیب‌هایی که این نوع رژیم به بدنتان وارد می‌کند، لزوما گزینه مناسبی برای شما نیست. مگر اینکه سراغ روش‌هایی مثل لاغری به شرط چاقو بروید. به‌همین دلیل، حتما نیاز است از یک متخصص تغذیه رژیم اصولی برای لاغری تهیه کنید.

برای مثال، کاهش ۱۰ کیلوگرم در یک ماه کاملا شدنی است؛ باوجوداین، این مدل لاغری سریع برای هر کسی مناسب نیست. کاهش وزن مناسب معمولا کاهش حدود ۱ الی ۲ کیلوگرم در هفته است. با این توصیف، در حدود ۵ ماه ۲۰ کیلو کاهش وزن نرمال به‌نظر می‌رسد. البته بعد از رسیدن به وزن دلخواه باید همچنان رژیمتان را ادامه دهید.

لینک آپارات: لاغری فوری و با کیفیت، اصولی و سالم با رضا ناصری

خوردن چه چیزهایی باعث لاغری سریع میشود؟


همه ما دوست داریم سریع‌تر نتیجه بگیریم، اما واقعیت این است که هیچ غذای جادویی وجود ندارد که به‌تنهایی باعث کاهش وزن سریع شود. راز لاغری سالم و پایدار، ترکیبی از یک رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و سبک زندگی سالم است. با این حال، برخی غذاها به شما کمک می‌کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشید؛ درنتیجه کالری کمتری مصرف کنید. این غذاها شامل:

میوه‌ها و سبزیجات: سرشار از فیبر هستند که به شما کمک می‌کنند احساس سیری کنید و هوس غذاهای ناسالم کمتر شود.

پروتئین‌های بدون چربی: مانند مرغ، ماهی، تخم‌مرغ و حبوبات، به شما انرژی می‌دهند و به حفظ توده عضلانی کمک می‌کنند.

غلات کامل: فیبر و مواد مغذی زیادی دارند و به شما کمک می‌کنند احساس سیری داشته باشید.

چربی‌های سالم: مانند آووکادو، آجیل و دانه‌ها، به تنظیم هورمون‌های گرسنگی کمک می‌کنند.

برای آشنایی با انواع رژیم لاغری مثل رژیم اتکینز که یک رژیم کم کربوهیدرات پر پروتئین است، خواندن مقاله زیر کمکتان می‌کند:

بیشتر بخوانید: انواع رژیم لاغری و غذایی

چه چیزی باعث لاغری سریع میشود؟ نگاهی بر تمرین و تغذیه

در قسمتی از فیلم What We Do In The Shadow، کاراکتر نندور یک وسیله جادویی پیدا می‌کند که با دست کشیدن روی آن، یکی مثل غول چراغ جادو بیرون می‌آید و هر آرزویی نندور را خیلی سریع برآورده می‌کند. حالا ربطش با لاغری سریع چیست؟ ما هیچ چراغ جادویی دراختیار نداریم تا رژیم لاغری سریع و بدون عوارض تحویلتان دهد. در این قسمت، روش‌هایی را می‌گوییم که به شما کمک می‌کند سریع‌تر لاغر شوید. 

شروع کاهش وزن با شمارش کالری

خواسته یا ناخواسته در مسیر لاغری آن هم از نوع سریع، گذرتان به کالری‌سنجی می‌افتد. در این زمینه، اپلیکیشن‌های کالری‌سنج می‌توانند گزینه مناسبی باشند. باوجوداین، در برخی افراد کالری‌سنجی روش مناسبی نیست و استرس ناشی از آن بدتر باعث استپ وزنی می‌شود. در این مورد، مشورت با یک متخصص تغذیه کمکتان می‌کند بهتر تصمیم بگیرید.

نوشیدن آب؛ اصل ضروری در رژیم لاغری سریع

ورزشکاران کارکشته به‌خوبی می‌دانند چند هفته مانده به وزن‌کشی برای رسیدن سر وزن موردنظر، چطور خود را به نوشیدن آب ببندند. جایگزینی آب با بقیه نوشیدنی‌ها کمک می‌کند بیشتر احساس سیری کنید. البته زمانی‌که قصد آبگیری برای کاهش وزن دارید، روال نوشیدنتان تغییر می‌کند. کاهش وزن از طریق آبگیری سریع‌ترین روش کم کردن وزن است که معمولا نزدیک مسابقات انجام می‌شود. برای لاغری سریع با رژیم نیاز است حتما این نوشیدنی بی‌دردسر پرفایده را به‌خصوص نیم‌ساعت قبل از میل کردن وعده ناهار حتما در رژیمتان داشته باشید. 

افزایش پروتئین و کاهش کربوهیدرات؛ اصل اساسی در رژیم لاغری سریع 


احتمالا توصیه «کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتر» در رژیم‌های لاغری حوصله‌تان را سر برده است. باوجوداین، باید یادآوری کنیم کربوهیدرات‌های تصفیه شده زودتر از غلات کامل باعث افزایش گرسنگی می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد رژیم غذایی پرپروتئین برای حداقل ۶ تا ۱۲ ماه به کاهش وزن کمک می‌کند. این قضیه به دلیل تاثیر و فواید پروتئین بر هورمون‌ها و متابولیسم است. تاثیری که باعث می‌شود احساس سیری طولانی‌تری داشته باشید و کالری بیشتری بسوزانید. به همین دلیل، با قرار دادن غذاهای پروتئینی در رژیم غذایی‌تان، کاهش وزن سریع‌تر اتفاق می‌افتد. البته دریافت پروتئین اضافه نیز باعث اضافه وزن می‌شود.

خوردن فیبر کافی؛ راز رژیم لاغری سریع بدون گرسنگی

دو نوع اصلی فیبر وجود دارد: محلول و نامحلول. فیبر نامحلول حجم مدفوع شما را افزایش می‌دهد. طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶ فیبر محلول نقش مهمی در متابولیسم شما دارد و به شما کمک می‌کند تا احساس سیری بیشتری برای مدت طولانی داشته باشید. البته میزان حضور فیبر در رژیم غذایی شما نیز تعیین‌کننده تاثیر آن بر لاغری‌تان خواهد بود؛ یعنی خوردن فیبر بسیار خودش عامل چاقی است.

بیشتر بخوانید: بهترین راهکارهای جلوگیری از چاقی

حذف فست‌فود، قند و شکر؛ مهم‌ترین اصل رژیم لاغری سریع


هیچ رژیم غذایی اصولی و سالمی را پیدا نمی‌کنید که در آن جایی برای فست‌فود یا قندوشکر مصنوعی باقی گذاشته باشد. البته ممکن است فست‌فودهای رژیمی خانگی جایگزین شود تا هوستان باعث شکستن رژیم نشود. باوجوداین، در هر نوع رژیم لاغری سریع رایگان و پولی، حذف قند مصنوعی و فست‌فود حکم حاکم بزرگ را دارد. 

 لینک آپارات: لاغری مرد 230 کیلویی توسط رضا ناصری!!!!!

وزنه‌برداری؛ مکمل برحق رژیم لاغری سریع

اگر با گرسنگی‌ دادن مفرط و بی‌اعصابی ناشی از رژیم، جانی برایتان باقی ماند، آن را صرف وزنه‌برداری کنید. مطالعات نشان دادند تمرینات مقاومتی علاوه‌بر حفظ عضلات، متابولیسم بدن را نیز بیشتر می‌کند. یعنی حتی زمانی که استراحت می‌کنید، بدن شما کالری بیشتری می‌سوزاند. اگر به‌تازگی شروع به وزنه‌برداری کردید، بهتر است برای دریافت برنامه ورزشی با یک مربی متخصص مشورت کنید.

تمرین پرشدت اینتروال برای لاغری سریع


در کنار رژیم غذایی یکی از اساسی‌ترین و‌موثرترین تمرین‌هایی که در لاغری سریع با ورزش به شما کمک می‌کند، تمرین پرشدت اینتروال (HIIT) است. این تمرینات شامل فعالیت‌های شدید و متنوع در بازه زمانی کوتاه هستند و باعث می‌شود یک شوک اساسی به بدنتان وارد شود. طوری که تک‌تک چربی‌هایتان از شدت تمرینات پرفشار آب شود. البته باز هم بسیار اهمیت دارد براساس شرایط بدنی‌تان چه نوع تمرین HIIT را انجام دهید تا در دوره پرفرازونشیب رژیم گرفتن آسیب نبینید.

انواع روش های لاغری سریع؛ معرفی ۴ روش کلی


همه ما دوست داریم ره صدساله را یک‌شبه طی کنیم. چه بهتر که اگر دردسر و زحمت هم نداشته باشد. وقتی صحبت از روش لاغری سریع می‌شود، حکایت همان حکایت یک‌شبه ره صدساله را طی کردن است اما آیا لاغری فوری امکان پذیر است؟ در ادامه، نگاهی به روش‌های لاغری سریع خواهیم داشت.

۱. انواع رژیم‌های گرسنگی به عنوان رژیم لاغری سریع

این رژیم‌ها براساس محدودیت شدید غذا و روزه گرفتن طراحی شدند. یکی از معروف‌ترین این رژیم‌ها، رژیم «مستر کلینز» یا «پاکسازی پیشرفته» است که شامل آب، آب‌لیمو، شربت افرا و فلفل کاین می‌شود. البته شاید نام رژیم‌هایی مثل رژیم لاغری سریع با سوپ جو، انار یا آب را شنیده باشید. در انتخاب هرنوع از این رژیم‌ها حتما نیاز است تحت نظر یک متخصص واقعی تغذیه اقدام کنید. 

رژیم نظامی؛ پرطرفدارترین رژیم لاغری سریع

شاید در انواع رژیم به‌خصوص رژیم لاغری 20 کیلویی نام رژیمی به نام رژیم نظامی به گوشتان خورده باشد. رژیمی که براساس مصرف غذاهای خاص و کاهش کالری به شما کمک می‌کند تا با یک فشار نظامی حسابی لاغری سریع پلی نه‌چندان شیرینی را تجربه کنید.




برنامه غذایی سه روزه؛ نمونه رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز

در طول این سه روز، میزان مصرف غذاها کمتر شده و کالری دریافتی از ۱۴۰۰ کالری در روز اول به ۱۱۰۰ کالری در روز سوم می‌رسد. نوشیدن آب، چای گیاهی، قهوه یا چای بدون شکر و خامه هم آزاد است.

در چهار روز باقی‌مانده، رژیم نظامی هیچ قانون خاصی ندارد و فقط توصیه شده از یک الگوی غذایی سالم پیروی کنید. در این مرحله، رژیم نظامی یک برنامه غذایی با ۱۵۰۰ کالری در روز درنظر گرفته که اگر سبک زندگی فعال و پرجنب‌وجوشی دارید، چندان برای شما مفید نخواهد بود و آسیب بیشتری وارد می‌کند.

خلاصه بگوییم: مطالعات علمی مستقیمی درباره رژیم نظامی وجود ندارد. اگرچه کاهش کالری برای کاهش وزن ضروری است، اما رژیم نظامی عوامل موثر دیگر برای کاهش وزن را درنظر نگرفته است؛ مانند سبک زندگی، شرایط سلامتی، مصرف داروها، ژنتیک و عادات خواب باکیفیت.


۲. انواع قرص‌ها و مکمل‌ها در رژیم لاغری سریع 

قرص و مکمل‌هایی که وعده لاغری سریع می‌دهند، طبل توخالی هستند که فقط جیبتان را نشانه گرفتند. در بهترین حالت، برای جلب نظرتان یک عنوان «گیاهی» هم به آن می‌چسبانند تا ادعایشان برای افزایش متابولیسم و چربی سوزی سریع قابل باور باشد.‌ درنظر داشته باشید حتما باید هر نوع قرص و مکملی را فقط زیرنظر پزشک و متخصص تغذیه میل کنید.

۳. کرم‌های موضعی و دستگاه‌ها برای کاهش وزن سریع


این محصولات مدعی هستند بدون نیاز به رژیم یا ورزش، کاهش وزن را امکان‌پذیر می‌سازند. برخی از برندهای کرم‌های موضعی هم با سوءاستفاده از نداشتن آگاهی مردم، ادعا دارند با تمرکز روی قسمت‌های خاص بدن، منجر به لاغری بدون رژیم می‌شوند. البته علمی نیست و عملا تاثیری ندارد.

۴. لاغری سریع با جراحی 

اگر اضافه وزن دارید، شاید نام لیپوساکشن، لیپوماتیک یا جراحی‌های بای پس معده به گوشتان خورده باشد. فارغ از عوارض این روش، خطرناک ممکن است روی شما تاثیر منفی بگذارد. گول تبلیغات و دروغ‌های بازار داغ جراحی زیبایی و لاغری را نخورید. در بهترین حالت، این جراحی‌ها با عوارض مختلف و دوره نقاهت طولانی همراه است که به هر کسی توصیه نمی‌شود. 

رژیم لاغری سریع؛ واقعیت یا رویای برباد رفته؟

رژیم لاغری سریع به معنای به خطر انداختن سلامتی نیست. با انتخاب مواد غذایی مناسب، ورزش منظم و استراحت کافی، می‌توانید به‌سرعت به وزن ایده‌آل خود برسید و درعین‌حال احساس سلامتی و شادابی کنید. در این مقاله، صفر تا صد انواع روش های لاغری سریع را بررسی کردیم. در مسیر لاغری و کاهش وزن حتما نیاز است متخصص و کارشناسان خبره همراهتان باشند تا به‌طور دقیق راهنمایی‌تان کنند. در این زمینه، کارشناسان خبره و متخصص آکادمی رضا ناصری مشتاق همراهی شما هستند.