راز داشتن بدن رویایی با ورزش فیتنس برای لاغری

ورزش فیتنس برای لاغری مثل یک چوب جادویی به شما کمک می‌کند با عرق کردن، چربی‌ها را بخار کرده و یک قدم به تناسب اندام نزدیک شوید. خبری از عضلات حجیم و شکستن شاخ غول وزنه‌های سنگین نیست؛ در فیتنس، مجموعه‌ای از فعالیت‌های هوازی، قدرتی و استقامتی در کنار تغذیه و عادات سالم پیش‌رویتان قرار دارد. در این مقاله، به شما خواهیم گفت منظور از فیتنس چیست؟ چه مزایایی دارد و چه نوع تمریناتی را شامل می‌شود. در انتها، نیز یک‌ پیشنهاد جذاب به عنوان برنامه ورزش برای لاغری در خانه یا باشگاه به شما معرفی خواهیم کرد.  

فیتنس چیست؟ سلاح مخفی برای تناسب اندام سریع و پایدار

فیتنس به معنای تناسب اندام است اما این تناسب اندام فقط به داشتن عضلات حجیم محدود نمی‌شود. فیتنس شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و عادات سالم زندگی است که به بهبود قدرت، استقامت، انعطاف‌پذیری و سلامت قلبی عروقی شما کمک می‌کند؛ بنابراین وقتی صحبت از تمرینات فیتنس می‌شود، منظور فقط تمرینات ورزشی نیست بلکه ترکیبی از تمرین، تغذیه، خواب کافی و سلامت روان را شامل می‌شود.

اهمیت فیتنس در لاغری؛ ایا فیتنس برای لاغری خوب است؟ 

ورزش فیتنس برای لاغری
 در پاسخ به این سوال که آیا «فیتنس لاغر میکنه؟» باید بگوییم بله، فیتنس یکی از بهترین راه‌ها برای لاغری فوری و حفظ آن به‌طور سالم محسوب می‌شود. ترکیب تمرینات هوازی و قدرتی که ویژگی تمرینات فیتنس است، به شما کمک می‌کند تا چربی‌سوزی بیشتری را تجربه کنید. برای شروع می‌توانید با حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت شدید در هفته شروع کنید. این فعالیت‌ها را می‌توانید با دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری شروع کرده و یا یک‌راست سراغ فعالیت‌های شدیدتر فیتنس مانند کراس‌فیت بروید.

اهمیت تغذیه: سوخت موشک ورزش فیتنس برای لاغری 

ورزش فیتنس برای لاغری

ورزش فیتنس برای لاغری فقط نصف ماجراست! برای رسیدن به اندام دلخواه و کاهش وزن پایدار، برنامه رژیم لاغری نیز مانند ورزش اهمیت دارد. تصور کنید بدن شما یک ماشین قدرتمند است. ورزش، موتور این ماشین را روشن می‌کند و تغذیه، سوختی است که به این موتور انرژی می‌دهد. اگر سوخت مناسب به ماشین نرسد، موتور خاموش می‌شود و به همین ترتیب، اگر تغذیه‌تان مناسب نباشد، تمام زحمات ورزشی‌تان بی‌نتیجه می‌ماند. 
رژیم غذایی متعادل و سرشار از میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های کم چرب و غلات کامل، به همراه یک برنامه ورزشی منظم، بهترین ترکیب برای کاهش وزن,چربی سوزی و حفظ سلامتی است. تغذیه مناسب فقط به معنای کاهش کالری نیست. شما باید به بدن خود تمامی مواد مغذی مورد نیاز را برسانید تا عملکرد بهینه داشته باشد. با مشاوره یک متخصص تغذیه، می‌توانید یک برنامه غذایی متناسب با نیازهای خود طراحی کنید و به نتیجه دلخواه خود برسید.


در این زمینه، می‌توانید از برنامه غذایی اصولی رضا ناصری استفاده کنید. آکادمی رضا ناصری به پشتوانه سال‌ها تخصص و تجربه در زمینه ورزش و تغذیه، مسیر تناسب اندام و لاغری را به قهرمانان و هنرمندان مشهور کشور نشان داده است. شما هم می‌توانید همین حالا با شماره ۰۲۱۲۲۷۷۹۵۱۸ تماس بگیرید و مسیر فیتنس و تغذیه خودتان را به‌طور حرفه‌ای و اصولی تغییر دهید.  

انواع تمرینات ورزش فیتنس برای لاغری 

ورزش فیتنس یک دنیای وسیعی از چندین نوع فعالیت دارد. هر یک از این فعالیت‌ها به بهبود جنبه‌های مختلف سلامتی و تناسب اندام شما کمک می‌کند. بیایید با هم نگاهی به انواع مختلف ورزش فیتنس بیندازیم و ببینیم هر کدام چه مزایایی دارند.

۱. تمرینات کاردیو (هوازی)

این نوع تمرینات شامل فعالیت‌هایی مانند دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری و ایروبیک هستند که به افزایش ضربان قلب و سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کنند. حداقل ۱۵۰ دقیقه تمرینات کاردیو در هفته توصیه می‌شود تا نتایج مطلوبی در کاهش وزن مشاهده کنید.

۲. تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی برای ساخت عضلات و افزایش قدرت بدن طراحی شدند. این تمرینات شامل وزنه‌برداری، تمرینات با وزن بدن مثل شنا روی دست و اسکوات و استفاده از کش‌های مقاومتی هستند. با انجام تمرینات قدرتی، متابولیسم بدن شما بیشتر می‌شود و فعالیت‌های روزمره‌تان آسان‌تر خواهد شد.

۳. تمرینات انعطاف‌پذیری

این نوع تمرینات شامل کشش‌های مختلفی است که به بهبود دامنه حرکتی و کاهش خطر آسیب‌دیدگی کمک می‌کند. یوگا و پیلاتس از جمله فعالیت‌هایی هستند که علاوه‌بر افزایش انعطاف‌پذیری به آرامش ذهن نیز کمک می‌کنند.

۴. تمرینات تعادلی

این تمرینات به تقویت عضلات مرکزی بدن و حفظ تعادل کمک می‌کنند. فعالیت‌هایی مانند تای‌چی و برخی از حرکات یوگا برای بهبود تعادل بسیار مؤثرند. این نوع تمرینات به ویژه برای افراد مسن‌تر اهمیت دارد تا خطر افتادن کاهش یابد.

حرکات اصلاحی تقویت زانو توسط رضا ناصری! 



نمونه برنامه هفتگی ورزش فیتنس برای لاغری

برای کاهش وزن و دست‌یابی به تناسب اندام ایده‌آل، انتخاب تمرینات مناسب در برنامه فیتنس بسیار اهمیت دارد. یک برنامه تمرینی مؤثر باید شامل ترکیبی از تمرینات هوازی، قدرتی و کششی باشد. برنامه‌ای که در ادامه خواهیم گفت، ترکیبی از تمرینات قدرتی، اینتروال و کاردیو است که به شما کمک می‌کند تا با کاهش وزن تناسب اندام را افزایش دهید. 

اگر به دنبال راهنمای چربی سوزی با تردمیل هستید میتوانید به صفحه ی لاغری با تردمیل مراجعه کنید.

خیالتان راحت! ورزش فیتنس برای لاغری بانوان و آقایان در مدت‌زمان کوتاه و با حداقل تجهیزات قابل انجام است. اگر چاقی و اضافه وزن امانتان را بریده و ازطرفی وقت کافی برای رفتن به باشگاه ندارید، کافی‌است مانند هنرمند محبوب خانم ژاله صامت به برنامه تمرینی رضا ناصری اعتماد کنید. همین الان می‌توانید فرم برنامه تمرینی را برای شروع پر کنید.

برنامه هفتگی تمرینی ورزش فیتنس برای لاغری

●    روز اول: تمرینات قدرتی پایین‌تنه

تجهیزات مورد نیاز     دمبل یا کتل بل، هالتر و صفحه، دستگاه‌های جلو پا  و پشت پا
تمرینات تعداد ست‌ها و تکرارها
۱. گابلت اسکوات با دمبل یا کتل‌بل ۳ × ۱۲
۲. ددلیفت با هالتر یا کتل‌بل  ۳ × ۱۲
۳. والک لانژ با دمبل ۳ × ۲۰ (۱۰ هر سمت)
۴. جلو پا و پشت پا با دستگاه در باشگاه(اختیاری) ۳ × ۱۲

 


●    روز دوم: کاردیو با شدت پایین

حداقل ۲۰ دقیقه کاردیو با شدت پایین (پیاده‌روی، دویدن آرام یا روش دلخواه شما) داشته باشید. گرم کردن خود را می‌توانید با تمرینات زیر آغاز کنید.

حرکت   تعداد تکرار
حرکت کبری (Cobra)  ۱۰ تکرار
در آغوش گرفتن زانو (Knee Hug) ۱۰ تکرار برای هر سمت
همسترینگ معکوس (Inverted Hamstring) ۱۰ تکرار برای هر سمت
لانژ جانبی (Lateral Lunge) ۱۰ تکرار برای هر سمت
پلانک (Plank)  ۳۰ ثانیه
پلانک جانبی (Side Plank) ۳۰ ثانیه برای هر سمت


سپس تمرین هوازی پیشنهادی زیر را می‌توانید در ادامه انجام دهید:
○    شروع با پیاده‌روی یا دویدن آرام به مدت ۱ دقیقه.
○    دویدن: ۳ دقیقه با ۸۰ درصد توان.
○    پیاده‌روی/دویدن آرام: ۳ دقیقه.
○    دویدن: ۲ دقیقه.
○    پیاده‌روی/دویدن آرام: ۲ دقیقه.
○    دویدن: ۳ دقیقه.
○    پایان تمرین با پیاده‌روی یا دویدن آرام به مدت ۱ دقیقه.
روز سوم: تمرینات قدرتی بالاتنه

تمرینات تعداد ست‌ها و تکرارها
۱. بارفیکس یا کشش لت دست باز ۳ × ۱۲
۲. پرس سرشانه با دمبل ۳ × ۱۲
۳. دمبل خم ۳ × ۱۲
۴. پرس سینه با دمبل ۳ × ۱۲
۵. جلوبازو و پشت بازو ۳ × ۱۲

●    روز چهارم: کاردیو با شدت پایین
برای گرم‌کردن مانند تمرین کاردیوی روز دوم می‌توانید با برنامه گرم کردن زیر آغاز کنید:

حرکت کبری ۱۰ تکرار
بغل‌گرفتن زانو   ۱۰ تکرار برای هر سمت
همسترینگ معکوس ۱۰ تکرار برای هر سمت
لانژ جانبی ۱۰ تکرار برای هر سمت
پلانک ۳۰ ثانیه
پلانک جانبی ۳۰ ثانیه برای هر سمت


سپس تمرینات اصلی را برای انجام روی ۳۰ دقیقه تنظیم کرده و تا جایی که می‌توانید در این توالی تمرینات را تکرار کنید:

دویدن ۴۰۰ متر  -
اسکات   ۱۲ تکرار
والک لانژ ۱۲ تکرار برای هر سمت

●   روز پنجم: تمرینات تناوبی
حرکات زیر را به مدت ۱۵ ثانیه با شدت بالا انجام دهید، سپس ۱۵ ثانیه استراحت کنید و به تمرین بعدی بروید.
1.    اسکوات یا اسکوات پرشی
2.    بالا رفتن از مانع 
3.    لانژ متناوب یا لانژ پرشی
4.    بالا رفتن از مانع به سمت کناری یا اسکیت‌باز
5.    برپی

مزایای فیتنس؛ فراتر از داشتن سیکس‌پک

تصور می‌کنید فیتنس فقط برای داشتن یک بدن چند تکه عضلانی است؟ این ورزش، علاوه‌بر تناسب اندام مزایای بی‌شماری برای سلامتی جسمی و روحی شما دارد. مزایایی از جمله: 
●    کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی
●    ورزش پرتحرک و متنوع برای کاهش وزن
●    تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان 
●    بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
●    تقویت روحیه و کاهش استرس
●    افزایش قدرت و استقامت

بیشتر بخوانید: دویدن برای لاغری

فرق فیتنس و بدنسازی؛ دو روی سکه تناسب اندام

فرض کنید می‌خواهید به یک کوه صعود کنید. برای این کار، به قدرت، استقامت و تعادل نیاز دارید. بدنسازی عضلات پاهایتان را برای بالا رفتن به کوه تقویت می‌کند اما برای رسیدن به قله، به استقامت و توانایی قلبی‌عروقی هم نیاز دارید؛ کاری که فیتنس برای شما انجام می‌دهد. به‌طور کلی: 
●    فیتنس: شامل فعالیت‌هایی مانند دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری و تمرینات قدرتی است که به سوزاندن کالری، تقویت عضلات و بهبود سلامت کلی بدن کمک می‌کند. برای همه سنین مناسب بوده و هدف آن افزایش قدرت بدنی، انعطاف‌پذیری و تعادل است. این ورزش به کاهش وزن و چربی‌های اضافی در کل بدن کمک می‌کند.
 
●    بدنسازی: برعکس فیتنس، بدنسازی بیشتر روی حجم‌دهی و فرم عضلانی متمرکز است. این رشته ورزشی شامل تمرینات وزنه‌برداری و مقاومتی است تا عضلات را تقویت کرده و حجم آن‌ها را افزایش دهد. هدف اصلی بدنسازی زیبایی‌شناسی بدن و قدرت عضلانی است.

اگر به دنبال یک برنامه تمرینی کامل و جامع برای حجم گیری هستید پیشنهاد ما به شما مطالعه صفحه ی برنامه بدنسازی حجمی میباشد!

بهترین ورزش برای لاغری در باشگاه کدام است؟

بهترین ورزش برای لاغری به عوامل مختلفی مانند سن، جنسیت، سطح آمادگی جسمانی و اهداف شخصی شما بستگی دارد. به‌طورکلی، اگر می‌خواهید به روش پایدار و اصولی لاغر شوید، انجام ترکیبی از تمرینات هوازی (مانند دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری) و تمرینات قدرتی (مانند اسکوات، لانژ، پرس سینه) برایتان ضروری خواهد بود.
تمرینات هوازی به شما کمک می‌کنند تا کالری بیشتری بسوزانید و چربی‌های اضافه را از دست دهید. با تمرینات قدرتی عضله می‌سازید و متابولیسم خود را افزایش خواهید داد.برخی از بهترین ورزش‌ها برای لاغر شدن عبارتند از:
●    طناب زدن
●    دوچرخه ثابت
●    دستگاه اسکی
●    پله‌نوردی هوازی
●    HIIT (تمرین تناوبی با شدت بالا)

در ادامه لیست بهترین ورزش‌ها برای لاغری را می‌توانید در مقاله زیر مطالعه کنید.
بهترین ورزش برای لاغری


با رضا ناصری در مسیر تناسب اندام محکم قدم بردارید

ورزش فیتنس برای لاغری سفری است که با همراهی اصولی یک متخصص برایتان لذت‌بخش و تاثیرگذار خواهد بود. در این مقاله، نمونه برنامه تمرینی فیتنس برای لاغری را به شما معرفی کردیم. هر فردی نیازهای منحصربه‌فردی دارد که براساس آن باید برنامه تمرینی و تغذیه‌ای تخصصی و سفارشی دراختیار داشته باشد. در این زمینه، برنامه‌های غذایی و تمرینی رضا ناصری به‌طور کامل بر اساس شرایط و اهداف شما طراحی می‌شود. 


با پشتیبانی کامل رضا ناصری در طول مسیر، می‌توانید به‌راحتی به اهداف تناسب اندام خود دست پیدا کرده و شاخ غول چاقی و اضافه وزن را بشکنید. برای اطلاعات بیشتر همین حالا می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۷۷۹۵۱۸ تماس بگیرید یا با کلیک روی تصویر زیر، فرم مشخصات را پر کنید تا کارشناسان آکادمی رضا ناصری با شما تماس بگیرند.