لاغری سریع شکم
لاغری سریع شکم

چربی شکم یکی از سخت‌ترین قسمت‌ها برای کاهش وزن است. افرادی که دارای اضافه وزن شکمی هستند، شانس بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های دیگر مانند دیابت، بی خوابی یا سرطان را دارند.

بدیهی است که با افزایش سن، چربی در ناحیه شکم جمع شده و منجر به چیزی می‌شود که معمولاً آن را شکم چاق می‌نامیم. بنابراین، اگر هر چه زودتر شروع به درمان کنیم، نه تنها برای ظاهر، بلکه برای سلامتی ما نیز بهتر است.

مهمتر از همه، زنانی که دور شکمشان 88 سانتی‌متر یا بیشتر است و مردانی که 102 سانتی‌متر دارند باید توجه داشته باشند.

تکنیک کاهش چربی شکم

یکی از تکنیک‌های محبوبی که به عنوان "رژیم تنفس طولانی" شناخته می شود، شامل ایستادن در یک موقعیت خاص، تنفس به مدت سه ثانیه و بازدم قوی برای هفت ثانیه دیگر است.

چربی اساساً از اکسیژن، کربوهیدرات ها و هیدروژن تشکیل شده است. وقتی اکسیژنی که تنفس می کنیم به سلول های چربی می رسد، آنها به آب و کربن تجزیه می شوند. هر چه بدن اکسیژن بیشتری مصرف کند، چربی بیشتری می سوزاند.

  1. یک پا را جلوی بهاندازه یک قدم متوسط مقابل بدن خود قرار دهید و باسن خود را فشار دهید. شما باید 90 درصد وزن بدن خود را روی پایی که دورتر پشت سر گذاشته اید، بگذارید.
  2. در حالی که بازوهای خود را بالای سر خود می آورید، عمیق نفس بکشید.
  3. به مدت 7 ثانیه با انقباض تمام عضلات بدن، نفس خود را به سریعا بیرون دهید. چیز معمول این است که شما در دو ثانیه اول تمام هوا را از بدن خود خارج می کنید، بنابراین این 5 ثانیه اختلاف جایی است که "معجزه" رخ می دهد.
روش‌های دیگر برای از بین بردن چربی شکم

علاوه بر ورزش های ذکر شده، باید مراقب رژیم غذایی خود نیز باشید، در غیر این صورت به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید. در زیر چند راهکار به شما می‌دهیم:

کربوهیدرات را کاهش دهید

آخرین تحقیقاتی که در این رابطه انجام شده است نشان می دهد که در حقیقت آنچه که باید از رژیم غذایی کم شود کربوهیدرات‌ها هستند و نه چربی‌ها.

طی تحقیقاتی اثرات کاهش وزن را از طریق رژیم غذایی کم کربوهیدرات در مقابل رژیم غذایی کم چرب طی شش ماه بر قلب مقایسه کردند. در این تحقیقات مشخص شد که هر دو گروه به اندازه یکدیگر کالری مصرف کرده‌اند.

در پایان شش هفته، مشخص شد کسانی که رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کرده بودند، به طور متوسط ​​4.5 کیلوگرم بیشتر از کسانی که از رژیم غذایی کم چربی پیروی کرده بودند، وزن کم کردند.

یک مزیت اضافی رژیم کم کربوهیدرات این است که باعث کاهش وزن با کیفیت بالاتری می شود، زیرا معمولاً بافت بدون چربی یا همان عضله از دست نمی‌رود.

نیازی به شمارش کالری نیست

لازم نیست کالری‌ها را بشمارید و دائماً به برچسب‌های خوراکی‌ها نگاه بکنید. برای اطمینان از موفقیت، نباید رژیم غذایی یک ماهه داشته باشید، بلکه باید عادات غذایی بد خود را در زندگی تغییر دهید.

یکی از راه های شروع این است که از میزان کربوهیدرات‌هایی که در روز می خورید آگاه باشید و شروع به کاهش مصرف آنها تا حد امکان کنید (مانند نان، کلوچه، غلات، دسرها، نوشابه های گازدار و...). بعد از آن باید شروع کنید به جایگزینی آنها با گزینه‌های سالم‌تری مانند سبزیجات، آجیل یا میوه‌ها.

تا حد امکان غذاهای طبیعی بخورید

غذاهای فرآوری شده و فوق فرآوری شده نه تنها برای دور کمر شما مضر هستند، بلکه برای سلامتی شما نیز مضر هستند. این محصولات غذایی دارای قند، نمک و چربی اشباع شده بالایی هستند و در رده غذاهای کشنده نیز قرار می‌گیرند.

محققان از سال 2009 شروع به پیگیری 44000 نفر کردند. کارشناسان رژیم غذایی، کالری مصرفی و میزان غذاهای فوق فرآوری شده مانند غذاهای آماده، شیرینی‌جات و کلوچه‌ها را مشاهده کردند.

پس از هفت سال، 602 نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد 219 نفر به دلیل سرطان و 34 نفر به دلیل بیماری‌های قلبی عروقی بودند.

اگرچه تحقیقات بیشتری در این مورد نیاز است، اما چیزی که واضح است، این است که چربی‌های ترانس و مقادیر زیاد قند و نمک موجود در این محصولات برای سلامتی و اندام شما مفید نیستند، بنابراین اگر آنها را حذف کنید، بهتر است.

کلام پایانی

افزایش چربی شکم می تواند بر روی سلامتی و سبک زندگی و روابط ما به شدت تأثیرگذار باشد. همانطور که پیش‌تر بیان شد، آنچه که ما باید نگران آن باشیم و باید در نظر بگیریم این است که چربی اضافی شکم خطرات زیادی برای سلامتی به همراه دارد.

همچنین میتوانید مقاله تثبیت وزن با ورزش را نیز مطالعه کنید.