بهترین برنامه غذایی برای چاق شدن چیست؟ فاش شدن راز افزایش وزن

بهترین برنامه غذایی برای چاق شدن چیست؟


برنامه غذایی برای چاق شدن حکایت فرمول‌های والتر وایت در سریال برکینگ بد را دارد؛ با این تفاوت که به جای به‌کار بردن مواد شیمیایی می‌خواهیم با یک برنامه غذایی درست‌وحسابی فرمول افزایش وزن را بسازیم. در این مقاله، به بررسی عوامل موثر بر افزایش وزن، بهترین مواد غذایی برای افزایش وزن و نمونه برنامه غذایی رایگان هفت روزه برای افزایش وزن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا رازورمز چاق شدن سالم را کشف کنید.

عوامل موثر در چاق شدن افراد لاغر

افزایش وزن برای افراد لاغر، رویای افراد چاق برای کاهش وزن است. هیچ معجون چاق کننده سریع وجود ندارد که آن را میل کنید و یک شبه وزنتان بالا برود. چاق شدن اصولی به یک برنامه غذایی سالم نیاز دارد؛ درغیراین‌صورت، با قرار دادن انواع شکر، قند و شیرینی در برنامه غذایی‌تان، یک بدن آسیب‌پذیر مقابل انواع بیماری‌ها و یک شکم پرازچربی نصیبتان می‌شود که قطعا خوشایندتان نیست. در کنار برنامه غذایی برای چاق شدن نیاز است تمرینات قدرتی را هم انجام دهید.

برخی عادات روزانه نیز جلوی چاق شدن شما را می‌گیرد؛ برای مثال، اگر جزو افرادی هستید که مدام سیگار می‌کشید و استرس شدیدی را به‌طور روزانه تجربه می‌کنید، همین قضیه دشمن چاقی شما شده است. درکنار تمام این موارد، دلایلی مثل ژنتیک، بیماری، اختلالات اشتهایی، فعالیت بیشتر نسبت به کالری دریافتی و مسایل روانی نیز روند چاقی شما را مختل می‌کند.

بیشتر بخوانید: چاقی چیست و از کجا می‌آید؟

درصورتی‌که در افزایش وزن عجله ندارید، کافی‌است روزانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری بیشتر از حالت عادی دریافت کنید. درغیراین‌صورت، می‌توانید این میزان را به ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری نیز افزایش دهید. البته این مقدار کالری صرفا یک تخمین بوده و ممکن است براساس شرایط بدنی‌تان وضعیت متفاوت باشد. به همین دلیل نیاز است برای سنجش وزن ایده‌آل خود حتما از شاخص توده بدنی استفاده کنید.




محاسبه وزن ایده آل با استفاده از BMI

شاخص توده بدنی یا BMI به شما کمک می‌کند تا براساس وزن و قدتان سنجش دقیقی از وضعیت سلامتی و وزن خود داشته باشید. شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات موردنیاز در جدول زیر، گزارش دقیقی از تناسب اندامتان داشته باشید.

کد جدول گزارش تناسب اندام در صفحه اول

با وارد کردن مشخصات خود در این جدول، شاخص BMI شما و وضعیت تناسب اندامتان را خواهید دید.



موثرترین برنامه غذایی برای چاق شدن در یک هفته

اگر دنبال افزایش وزن سالم هستید، این برنامه غذایی هفت روزه به شما کمک خواهد کرد. برنامه غذایی برای چاق شدن، حدود ۱۱،۵۰۰ کیلوژول انرژی و مواد مغذی موردنیاز برای وزن‌گیری در افراد ۱۸ تا ۶۵ ساله با فعالیت سبک تا متوسط را فراهم می‌کند. نکته مهم اینجاست نیاز انرژی شما براساس سن، فعالیت، وضعیت سلامتی، قد و وزن متفاوت است. بنابراین اگر از لاغری مفرط رنج می‌برید، برای مشاوره تخصصی، حتما نیاز به یک متخصص تغذیه خواهید داشت. یک متخصص تغذیه براساس وضعیت سلامت و فعالیت شما برنامه غذایی برای افزایش وزن و حجم تحویلتان می‌دهد. در ادامه، نمونه‌ای از برنامه غذایی برای افزایش وزن در هفت روز را دراختیارتان قرار خواهیم داد.

  • اولین روز برنامه غذایی برای چاق شدن



  • دومین روز جدول برنامه غذایی برای افزایش وزن سریع



  • سومین روز برنامه غذایی برای افزایش وزن



  • چهارمین روز برنامه غذایی برای چاق شدن



  • پنجمین روز برنامه غذایی برای چاق شدن



  • ششمین روز برنامه غذایی برای چاق شدن



  • هفتمین روز برنامه غذایی برای افزایش وزن

 



بایدهای برنامه غذایی برای چاق شدن

  • شیر بنوشید
  • بیشتر غذا بخورید
  • خواب با کیفیت داشته باشید
  • قبل از وعده‌های غذایی آب نخورید
  • از بشقاب‌های بزرگ‌تر استفاده کنید
  • از شیک‌های افزایش وزن استفاده کنید   
  • ابتدا پروتئین و سپس سبزیجات بخورید  
  • قبل از تمرین‌های ورزشی کراتین مصرف کنید  

   


لیست غذاهای چاق کننده برای افزایش وزن و حجم

این ۱۸ برنامه غذایی برای چاق شدن نه‌تنها به افزایش وزن شما کمک می‌کنند، بلکه سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها نیز هستند. با گنجاندن لیست غذاهای چاق کننده صورت و بدن در رژیم غذایی خود، می‌توانید به شیوه‌ای سالم و مؤثر به اهداف افزایش وزن خود برسید.




انقلابی در سفر چاقی شما با آکادمی رضا ناصری

اگر از لاغری مفرط خسته شده و احساس می‌کنید هر غذایی که می‌خورید به تنتان نمی‌چسبد، وقت آن است با یک برنامه غذایی اصولی و علمی به وزن ایده‌آل خود برسید. آکادمی رضا ناصری با سال‌ها تخصص و تجربه در زمینه ورزش و تغذیه به شما کمک می‌کند تا یک برنامه سفارشی براساس شرایط بدنی، اهداف و سبک زندگی‌تان دریافت کنید. ارایه برنامه‌های غذایی طبق آخرین یافته‌های علمی بوده و شما را در رسیدن به وزن دلخواهتان هدایت خواهد کرد.

کلام پایانی؛ راز چاق شدن سالم و پایدار با یک برنامه غذایی اصولی

برنامه غذایی برای چاق شدن حوصله و صبوری شما را در کنار تمرینات قدرتی و سبک زندگی سالم می‌طلبد. در این مقاله، به بررسی راهکارهای موثر برای افزایش وزن پرداختیم و یک نمونه برنامه غذایی افزایش وزن برای افراد لاغر پیشنهاد دادیم. فراموش نکنید قبل از شروع هر برنامه غذایی حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. در این زمینه، می‌توانید از تخصص آکادمی رضا ناصری بهره‌مند شوید. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره کافی‌است همین حالا با شماره ۰۲۱۲۲۷۷۹۵۱۸ تماس بگیرید.