خواص چای زمستانی
خواص چای زمستانی

چای زمستانی که با ترکیبات و طعم های مختلف برای ماه های زمستان ضروری است، همیشه در کانون توجهات مردم قرار دارد. چای زمستانی که پس از نوشیدن در ماه های سرد زمستان راحتی جسمی و روحی را فراهم می کند، فواید بسیار بیشتری دارد. این چای که طعم‌های معطری دارد، باعث تعادل گرمایی بدن شده و موجب شروع پرانرژی روز می‌شود.

چای زمستانی برای چیست؟

در زمستان مقاومت بدن بیشتر کاهش می یابد. بسته به کاهش دمای بدن، ارگانیسم در برابر بیماری ها مصون می شود. اگر برای افزایش این مقاومت و تعادل دمای بدن مقداری حمایت ویتامینی مصرف نشود، بیماری ها اجتناب ناپذیر خواهند بود. با این حال، چای زمستانی اگر به طور منظم مصرف شود برای این بیماری ها مفید است:

  • برای بیماری هایی که با کاهش مقاومت بدن نسبت مستقیم دارد مانند آنفولانزا و سرماخوردگی مفید است.
  • اگر در محل بیماری های روده و معده از برخی گیاهان ریشه دار استفاده شود، مشکل گوارشی برطرف می شود.
  • مصرف منظم چای زمستانی برای بیماری هایی مانند هموروئید، سرطان معده، ذات الریه مفید است.
  • در صورت افسردگی، عصبی بودن، استرس و تنش، چای زمستانی که با استفاده از گیاهان کاهش دهنده استرس تهیه می شود، با تقویت هورمون های استرس، تنش را از بین می برد.
  • برای دردهای شکمی، دردهای عضلانی و استخوانی مفید است.
فواید چای زمستانی

چای های زمستانی غنی شده با طعم های معطر در ماه های زمستان حاوی مقدار زیادی ویتامین هستند. از مزایای بی شمار آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از بیماری های زمستانی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می کند.
  2. بسته به نوع گیاهی که در محتوای آن استفاده می شود، می توان برای رفع ناراحتی های روده و معده اقداماتی انجام داد.
  3. دمنوش های زمستانی تهیه شده با گیاهانی مانند نمدار، بادرنجبویه، زنجبیل و بابونه استرس روزانه را از بین می برد زیرا فواید روانی را به همراه دارد.
  4. با بهره گیری از تراکم ویتامین C موجود در آن می توان مقاومت بدن در برابر ماه های زمستان را افزایش داد.
  5. می توان گفت در احتیاطات سرفه، خلط و عفونت های مجاری تنفسی موثر است.
  6. برای کسانی که در سیستم دفع مشکل دارند، اگر سیگار کشیدن منظم ارائه شود، می توان نتایج موثری را مشاهده کرد.
چگونه چای زمستانی درست کنیم؟

ترکیبات چای زمستانی که در برابر کاهش مقاومت بدن در ماه های زمستان تهیه می شود به شرح زیر است:

  • دانه فلفل دلمه ای
  • یک ریشه گالنگال یا همان خسرودار
  • زنجبیل
  • میخک
  • چوب دارچین

این مواد را باید در قوری ریخته و با 1.5 لیتر آب به مدت پنج دقیقه بجوشانید. در هنگام تهیه و دم کردن این چای معطر زمستانی، رایحه های مطبوعی محیط را احاطه کرده است. بعد از گذاشتن چای در فنجان می توان آن را با عسل یا ملاس شیرین کرد و نوشید. از آنجایی که میزان ویتامین این چای بسیار زیاد است، اگر در طول زمستان نوشیده شود، تعادل حرارتی بدن را تامین می کند. همچنین می توان گفت که برای مادران پس از زایمان بسیار مفید است.

دستورالعمل چای زمستانی با طعم پرتقال

در فصل زمستان نیز می توانید با بهره مندی از طعم معطر آهک و پرتقال چای زمستانی تهیه کنید. می توان آن را با جوشاندن پوست پرتقال و آهک در 1.5 لیتر آب تهیه کرد. می توان از چوب دارچین اختیاری استفاده کرد. بعد از آماده شدن برای نوشیدن، می توانید آن را با عسل شیرین کنید. این دستور غذا اغلب ترجیح داده می شود زیرا نوشیدنی نرم‌تری است.

آیا چای زمستانی در کاهش وزن موثر است؟

افزایش وزن در زمستان اجتناب ناپذیر است. با این حال، برخی از گیاهانی که به طور منظم مصرف می شوند و متابولیسم را تسریع می کنند، افزایش وزن را در زمستان متوقف می کنند. استفاده از این گیاهان هنگام تهیه چای زمستانی بسیار مفید خواهد بود.

اثر تضعیف کننده به طور مستقیم رخ نمی دهد. با این حال، بسته به زمان، افزایش وزن با از بین بردن ادم و سموم در بدن آسان تر می شود. در هنگام تهیه چای زمستانی نباید از شیرین کننده استفاده کرد. با این حال، موادی که میزان قند را تنظیم می کنند، مانند چوب دارچین، از افزایش وزن حمایت می کنند. زنجبیل می‌تواند در این فرآیند با تأثیری که دارد به سیر نگه داشتن شما کمک کند. اگر چای زمستانی با مقدار زیادی لیمو مصرف شود، به دفع سموم از بدن کمک می کند.

کلام پایانی

شما می‌تواند از میوه‌ها، گیاهان و ادویه‌های مختلفی برای چای زمستانی استفاده کنید، از این نترسید که مواد که ترکیب می‌کنید با هم مطابقت نداشته باشد؛ سعی کنید در نوشیدنی خود از برگ نعنا، چوب دارچین و یا تکه‌های زنجبیل استفاده کنید تا یک معجون گرم و گیاهی لذت‌بخش در زمستان را میل نمایید. در روزهای سرد زمستانی یک فنجان چای زمستانی داغ می‌تواند معجزه‌آسا باشد.

همچنین می‌توانید مقاله انواع تیپ بدنی و سوخت و ساز آن ها را نیز مطالعه کنید.