یوگا کندالینی و فواید آن
یوگا کندالینی و فواید آن
آیا می دانید یوگا کندالینی چیست؟ ما به شما خواهیم گفت که قدیمی ترین و معنوی ترین سبک یوگا از چه چیزی تشکیل شده است تا شما را تشویق به اجرای آن کنیم.
کندالینی یوگا چیست؟
کندالینی یک سبک از یوگا می باشد که به دلیل معنوی بودن بسیار متمایز است؛ زیرا عمدتاً بر محافظت تمرکز دارد که شامل مودراها، تمرینات تنفسی و مانتراها می شود. به گفته متخصصان، کندالینی از انرژی‌ ای تشکیل شده است که در ستون فقرات نهفته باقی می ماند و اولین چاکرا را تشکیل می دهد. این انرژی به خلاقیت ما مربوط می شود و به شکل یک مار مارپیچ نشان داده می شود که از ستون فقرات بالا می رود و تا رسیدن به رضایت شخصی، خود را از چاکراهای مختلف پاک می کند.
ویژگی های اصلی کوندالینی یوگا
  • این موضوع بر اساس اجرای تمریناتی به نام کریا است که با صداها، مانتراها و نفس های خاص همراه خواهد بود.
  • تقریباً همه می توانند آن را تمرین کنند.
  • این یوگای آگاهی در نظر گرفته می شود، زیرا با تمرین آن به بدن، ذهن و انرژی خود گوش می دهیم.
مزایای کوندالینی یوگا چیست؟
مانند تمرین هر سبک یوگا، به ما کمک می کند تا از استرس خلاص شویم و احساس آرامش بیشتری داشته باشیم. از طرف دیگر، هدف هر کریا ایجاد یک اثر متفاوت است، مانند افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات، پاکسازی کبد، تحریک غده هیپوفیز، متعادل کردن سیستم عصبی و ...
چه کسانی می توانند یوگا کندالینی را تمرین کنند؟
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هر کسی که می خواهد مزایایی که این فعالیت به همراه دارد را به دست آورد، می تواند آن را تمرین کند؛ البته برای برخی از تمرینات باید کمی چابکی داشته باشید. به ویژه برای افرادی که می خواهند سطح استرس خود را بهبود بخشند و احساس آرامش بیشتری داشته باشند بسیار توصیه می شود. به عنوان مثال، می تواند هنگام مطالعه یا برای ورزشکاران در دوره های مسابقه خیلی بیشتر مفید باشد.
کلام پایانی
وقتی انرژی کندالینی شما بیدار بشود، از نظر معنوی با خود و دیگران ارتباط بیشتری پیدا می کنید؛ این مزایا از نظر علمی اثبات نشده اما در عوض با شواهد انبوهی قابل مشاهده است. مزایایی که خیلی بیشتر ادعا شده است شامل همدلی بیشتر، افزایش خلاقیت، روابط بهبود یافته، افزایش انرژی، صلح درونی و... می باشد. همچنین می‌توانید مقاله بهترین خوراکی‌ها برای عضله‌سازی را نیز مطالعه کنید.