امروزه یکی از دغدغه های بیشتر افراد داشتن چربی و چاقی موضعی است. بسیاری از مواد غذایی در چربی سوزی به شما کمک می کنند. اضافه چربی در بدن نه تنها تناسب اندام را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه به سلامتی شما آسیب جدی وارد می کند روش هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند غذاهای خوشمزه پرکالری تبدیل به قاتل چربی شوند. ما در این مقاله سعی بر آن داریم که زیان های چربی برای بدن، راهکارها و مواد غذایی قاتل چربی را بیان کنیم.
چه موادی قاتل چربی هستند؟ برای شروع لاغری و کم کردن وزن باید چربی سوزی کنیم. یک رژیم غذایی مناسب و سالم به شما کمک می کند تا مواد غذایی که چربی شما را بالا می برند را ترک کنید. شما باید مواد غذایی که قاتل چربی اضافی در بدنتان هستند را در برنامه غذایی خود وارد کنید. بیماری های فشارخون، دیابت و کبد چرب نتیجه ذخیره چربی در اطراف شکم و دور پهلو هستند. تجمع چربی در بدن مخصوصا در میان تنه باعث بیماری های مزمن در فرد می شود. چربی های اشباع شده در محصولات حیوانی مانند گوشت گاو و محصولات لبنی طی یک فرآیند شیمیایی به نام هیدروژنه، باعث افزایش عمر مفید چربی می شوند. ذخیره چربی اضافی در بدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.
بهترین قاتل چربی با غذا
مسئله مهم در لاغری این است که روزانه مقدار مواد غذایی را که مصرف می کنید باعث افزایش متابولیسم بدن شوند و بتوانید با ورزش سوخت و ساز را بالا ببرید. در اینجا روش های سوزاندن چربی را بازگو می کنیم.
  • زیره بهترین ادویه برای از بین بردن چربی شکم است. می توانید پودر زیره را با ماست یا غذاهای دیگر روزانه مصرف کرد. ماست و تخم کتان و ماست و تخم شوید نیز باعث از بین رفتن چربی می شوند.
  • ماهی به دلیل داشتن اسید امگا 3 خاصیت چربی سوزی قوی دارد. تخم مرغ سرشار از B12 به هنگام صبحانه به جای شیرینی کاهش دهنده وزن خوبی است.
  • جو دوسر دارای فیبر و کم کالری به چربی سوزی، احساس سیری، جلوگیری از پر خوری و از بین بردن اشتهای کاذب کمک می کند. عدس سرشار از پروتئین و آهن کمترین چربی را در بین مواد پروتئینی دارد. لوبیا سفید حاوی فیبر با کند کردن هضم به افزایش مصرف کالری در بدن کمک می کند.
  • بهترین قاتل چربی گل است که دارای فیبر بالا و کالری کم به کاهش وزن کمک می کند. باعث پایین آمدن چربی خون و تنظیم آن می شود.
  • آب بدن را سم زدایی می کند، سوخت و ساز را بالا می برد و اشتها را کاهش می دهد. 2 ساعت قبل از غذا خوردن آب بنوشید، 75 کالری کمتر مصرف می کنید.
  • فلفل قرمز باعث فعال شدن متابولیسم بدن می شود. می تواند فلفل قرمز را به املت، سالاد و غذاهای سرخ کردنی اضافه کنید. زنجبیل به آب شدن چربی شکم کمک می کند. نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل با یک فنجان آب داغ دمنوش مناسبی است.
  • شکلات تلخ حاوی اسید چرب تک اشباع، رازیانه خام یا پخته به سوخت و ساز کمک می کنند.
  • چای سبز، دمنوش بابونه و نعناع سرشار از آنتی اکسیدان برای مبارزه با ورم و نفخ، چربی سوزی و افزایش انرژی مفید هستند.
با ورزش قاتل چربی باشید
بسیاری از افراد فکر می کنند با روزی دو یا سه ساعت ورزش می توانند چربی سوزی کنند. شما می توانید علاوه بر ورزش با افزایش میزان حرکت خود در طول روز به نتایج خوبی برسید. انجام کارهای ساده مانند پیاده روی به جای ماشین سوار شدن و استفاده از پله به جای آسانسور تاثیر فوق العاده ای روی کم کردن وزن دارد. روی دو ساعت به تمرین ورزش عضله ساز مانند وزنه زدن یا استفاده از وزن خود بپردازید. هفته ای یک یا دوبار به باشگاه بدنسازی بروید. ورزش هوازی باعث چربی و کالری سوزی می شود. در ورزش هوازی سعی کنید چند ساعتی با فعالیت بالا ورزش کنید ودر بین آن استراحت کنید. ورزش صبحگاهی تاثیر بیشتری روی چربی سوزی و کاهش وزن دارد و بهترین قاتل چربی است.
مواد مضر برای مقابله با چربی اضافی بدن
در مقابل مواد غذایی قاتل چربی که در بالا به آنها اشاره کردیم، غذاهایی وجود دارد که چربی را بالا می برند و مضر هستند. به چند نمونه از این مواد غذایی مضر اشاره می کنیم.
  • گوشت قرمز، سوسیس، هات داگ، کالباس، کله پاچه و جگر دارای کلسترول بالا که برای سلامتی قلب مضر هستند.
  • انواع شیرینی جات و پیراشکی برای افرادی که چربی خون بالا دارند بسیار مضر هستند.
  • محصولات لبنی پرچرب به همراه گوشت قرمز یا سفید مضر هستند. کره برای فرادی که کلسترول خون بالا دارند مضر است. به جای کره از روغن زیتون استفاده کنید.
 
کلام پایانی
در آخر می توان گفت مشکل چربی اضافی یا اضافه وزن، مشکل حل نشدنی نیست. همانطور که در مقاله قاتل چربی گفتیم با مصرف غذاهای فیبردار، آنتی اکسیدان، کلسیم، فسفر، پروتئین می توانیم از شر چربی های ضافی خلاص شویم. همچنین میتوانید (همه چیز را درست انجام می دهم، چرا وزن کم نمی کنم؟) را مطالعه کنید.