لاغری سریع پهلو
لاغری سریع پهلو
ناحیه پهلو زنان و مردان جایی است که بیشترین تجمع چربی در آن ذخیره می‌شود. همچنین این موضوع باعث خواهد شد که اندام ما بسیار ضخیم تر و ناخوشایند به نظر برسند. برای از بین بردن این انباشته شدن چربی در ناحیه کمر، باید یک برنامه ورزشی دقیق را شروع کرده و از برخی دستورالعمل‌های تغذیه سالم پیروی کنید تا اینها به شما کمک کنند بدن خود را شکل دهید، چربی‌های پهلوهایتان را کاهش دهید و به شکل ظاهری ظریف‌تری برسید.
ورزش‌های چربی سوزی
برای از بین بردن سریع چربی‌های پهلو، مهم است که یک روتین چربی سوزی را آغاز کنید. چربی پهلوهای شما انباشته‌ای از چربی‌های اشباع شده می‌باشد که به دلیل کالری اضافی‌ای که بدن استفاده نمی‌کند در بدن ذخیره شده‌ است. بنابراین، برای حذف آنها باید تمرینات چربی سوزی را شروع کنید، نه فقط تمرینات موضعی که برای کار کردن با کمر طراحی شده‌اند. یکی از بهترین ورزش‌ها برای چربی‌سوزی سریع کاردیو است.
تمرینات قلبی برای چربی سوزی
با تمرینات قلبی عروقی بدن خود را به سمت ذخایر چربی سوق می دهیم تا آنها را به انرژی تبدیل کرده و در نتیجه آنها را از بین ببریم. بنابراین، اولین چیز این است که حضور آن‌ها را در بدن خود کاهش دهیم تا شروع به نمایه‌سازی ایده‌آل کنیم. برای انجام این کار کافی است تمریناتی که در آن کالری بیشتری مصرف می‌شود را در برنامه تمرینی خود بگنجانید، مانند:
  • پیاده‌روی کردن.
  • دوچرخه‌سواری کردن.
  • کلاس‌های ایروبیک.
  • زومبا.
  • و...
هدف این اعمال فعال کردن بدن است تا کالری بسوزاند و کار کند. برای دستیابی به چربی سوزی مؤثر، ضروری است که حداقل 30 دقیقه را صرف انجام این نوع ورزش‌ها کنید. در حالت ایده‌آل، شما باید تمرینات قلبی عروقی خود را 45 یا 60 دقیقه افزایش دهید تا نتیجه بسیار بیشتر نمایان شود. علاوه بر این، حداقل باید 3 بار در هفته ورزش کنید، اگرچه بهتر آن است که 4 تا 5 بار برای رسیدن به نتایج مطلوب تمرینات انجام شود.
تمرین‌هایی برای لاغری سریع پهلو
برای از بین بردن چربی‌های پهلو، نه تنها تمرینات چربی سوزی کافی است، بلکه باید تمرینات موضعی را نیز وارد کنید که مستقیماً روی این ناحیه از بدن ما کار می کنند. به همین دلیل، رفتن به باشگاه و 45 دقیقه روی تردمیل پیاده‌روی کردن باعث کاهش چربی در این ناحیه نمی‌شود. برای انجام این کار، لازم است که تمرینات خود را با تمرینات متنوعی ترکیب کنید تا این کار عضلات شما را درگیر فعالیت کرده و در نتیجه این عمل باعث شود تا آن چربی مدنظر بسوزد و به توده عضلانی تبدیل شود. تمرینات زیادی برای کاهش چربی‌های پهلو وجود دارد که یکی از آنها انجام تمرینات جانبی شکم است که در مرحله بعد ما دو نوع تمرین را به شما ارائه می‌دهیم: کرانچ دوچرخه شما باید روی یک تشک دراز بکشید و پاهای خود را بالا بیاورید و زانوهای خود را به ارتفاع سینه نزدیک کنید. دستان خود را پشت گردن خود قرار دهید. حالا باید تنه خود را بالا بیاورید و شروع به حرکت آهسته پاهای خود کنید، انگار که در حال رکاب زدن هستید. هدف انجام این کار این است که سعی کنید آرنج چپ خود را به زانوی راست نزدیک کنید و بالعکس. به این ترتیب می توانید پهلو خود را تقویت کرده و چربی ذخیره شده در این ناحیه را کاهش دهید. 3 ست 15 تایی انجام دهید تا متوجه پیشرفت شوید. قیچی عمودی حالا باید به پهلو روی تشک بایستید، پاهایتان را روی هم قرار دهید، سرتان را روی کف دست بگذارید، بازو را خم کنید و در این حالت تمرین را شروع می کنیم. این در مورد این است که پایی را که از بالا دارید تا جایی که می توانید بالا بیاورید و سپس آن را به آرامی و بدون دست زدن به زمین پایین بیاورید. دوباره بلند کنید و عمل را 15 بار تکرار کنید. سپس استراحت کنید و یک ست جدید 15 تایی را شروع کنید تا زمانی که 3 ست 15 تایی را با هر پا کامل کنید. اگر می‌خواهید نتایج بهتری داشته باشید، می‌توانید یک نوار چسب بین پاهای خود قرار دهید تا انجام تمرین سخت‌تر شود و در نتیجه بدنتان مجبور شود تا حد ممکن سخت کار کند.
تمرینات کاهش سریع چربی پهلو با هولا هوپ
یکی دیگر از ورزش‌هایی که می تواند به شما در کاهش چربی پهلو کمک کند، هولا هوپ است. این ورزش که بیشتر زنان انجام می‌دهند یک تمرین عالی برای کاهش چربی پهلو و دستیابی به ظاهری بسیار زیبا و لاغرتر است. برای اینکه این قسمت را به خوبی تمرین کنید باید 10 دقیقه هولا هوپ را در تمرینات خود قرار دهید و کم کم آن را افزایش دهید تا به نتایج قابل مشاهده برسید.
تمرینات در خانه؛ تمرین با جارو
برای این تمرین به چیزی بیشتر از جارو برای مجسمه سازی بدن خود نیاز نخواهید داشت. تمرین بعدی که پیشنهاد خواهیم کرد بسیار آسان است و در هر فضایی از خانه قابل انجام است. برای انجام این کار، باید مراحل زیر را دنبال کنید:
  • مرحله 1: جارو را در پشت گردن خود در حالت افقی قرار دهید.
  • مرحله 2: پاهای خود را کمی باز کنید.
  • مرحله 3: جارو را با دو دست نگه دارید و مطمئن شوید که بازوهای شما زاویه 90 درجه دارند.
  • مرحله 4: در این حالت فقط باید کمر خود را تا جایی که می توانید به یک طرف بچرخانید و سپس به سمت دیگر بروید.
این حرکت را 30 بار تکرار کنید، استراحت کنید و یک ست جدید را شروع کنید. در حالت ایده‌آل، باید 3 ست  30 تایی را انجام دهید.
تمرین برای لاغری سریع پهلو با دمبل
حال قصد داریم یک ورزش ساده دیگر برای کمر را توضیح دهیم که می‌توانید در خانه خود نیز انجام دهید. ابتدا باید بایستید، پاها را کمی از هم باز کنید و دست‌هایتان را پشت گردن بگذارید. در این حالت باید خود را به یک طرف و سپس به سمت دیگر پایین بیاورید طوری که انگار می خواهید با آرنج سمت راست و چپ باسن خود را لمس کنید. این تمرین را باید 30 بار تکرار کنید و 3 ست انجام دهید. نوع دیگری از این تمرین وجود دارد که شامل انجام همان حرکت است، اما به جای اینکه دستانمان را پشت گردن بگذاریم، بازوهای خود رها می‌گذاریم و وزنه یا دمبل را در دو دست خود نگه می‌داریم. در این عمل ما قدرت بیشتری را اعمال می‌کنیم و در نتیجه بازخورد بهتری نیز از تمرینات خود دریافت خواهیم کرد.
سایر تمرینات برای لاغری سریع پهلو در خانه
یکی دیگر از روش‌ها انجام چرخش لگن است. تمرینی که انجام آن آسان بوده و می‌توانید آن را در خانه نیز به راحتی انجام دهید. برای انجام این کار باید روی یک تشک روی زمین دراز بکشید و ستون فقرات خود را روی زمین قرار دهید و هرگز نباید آن را رها کنید تا بتوانید این تمرین را به خوبی انجام دهید. به پشت دراز بکشید و بازوها را به صورت ضربدری قرار دهید، آنها را از پشت گردن بگیرید، پاهای خود را خم کنید و در این حالت باید لگن خود را بدون بلند کردن کمرتان از زمین به یک طرف بچرخانید و سپس به سمت دیگر. این کار را 15 بار و در 3 ست انجام دهید.
رژیم غذایی مناسب تسریع لاغری پهلو
شما باید در طول روز حتما میوه و سبزیجات مصرف کنید زیرا آنها غذاهای بسیار مغذی و سالمی هستند که کالری بسیار کمی دارند و بنابراین برای کمک به کاهش وزن ما عالی هستند. بدیهی است که شما در طول روز فقط میوه و سبزیجات مصرف نمی کنید زیرا بدن ما برای عملکرد صحیح، به پروتئین و چربی‌های خوب و کربوهیدرات نیاز دارد. به همین دلیل، شما باید یک رژیم غذایی متعادل طراحی کنید؛ اما باید حواستان باشد مواد غذایی که در برنامه خود قرار می‌دهید نباید دارای چربی‌های اشباع شده باشد. بخاطر همین، از غذاهای سرخ شده، سس، سوسیس، شیرینی، شکر و... اجتناب کنید و وعده های غذایی سبک تر را انتخاب کنید.
روزی 2 لیتر آب بنوشید
شما حتما باید بتوانید بدنی هیدراته و در شرایط مطلوب داشته باشید. نوشیدن آب در طول روز به کاهش احتباس مایعات کمک می کند و همینطور باعث کاهش وزن نیز می‌شود.
کلام پایانی
به خوبی می‌دانید که داشتن یک رژیم غذایی متعادل و ترکیب آن با تمرینات ورزشی، به ما کمک می کند تا بدن ما از ذخیره‌سازی چربی‌های غیرضروری و مضر در امان بماند. اگر می‌خواهید پهلوهای لاغری داشته باشید این بهترین راه‌حل است. همچنین میتوانید مقاله آیا پیاده روی برای لاغری مفید است؟ را نیز مطالعه کنید.