طرز تهيه کيک رژيمی
طرز تهیه کیک رژیمی

کیک‌های رژیمی دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به شرایط و سلیقه می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. توجه داشته باشید که هر نوع کیک رژیمی دارای مزه خاص خود است و از این رو، خوشمزه بودن یا نبودن آن یک موضوع سلیقه‌ای است.

مواد اولیه مورد نیاز
  • تخم مرغ 5 عدد
  • شیر 1 پیمانه
  • روغن مایع 1/4 پیمانه
  • شیره انگور 1 پیمانه
  • بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری
  • دارچین 2 قاشق غذاخوری
  • آرد 150 گرم
  • وانیل نوک قاشق چایخوری
  • خلال بادام 3 قاشق غذاخوری
مزه‌دار کردن کیک رژیمی
برای مزه‌دار کردن یک کیک رژیمی بدون شکر می‌توانید به سراغ شیره انگور یا خرما بروید که قند طبیعی دارد و باعث چاقی نمی‌شود. این در حالی است که برخی ممکن است به دنبال تهیه یک کیک رژیمی بدون آرد باشند؛ چرا که آرد نیز باعث چاقی می‌شود.
آماده‌سازی برخی مواد
اگر قصد تهیه کیک بدون روغن و شکر و تنها با شیره انگور را دارید، ابتدا باید مواد لازم را 30 دقیقه تا یک ساعت بیرون از یخچال بگذارید تا دمای آن‌ها با دمای محیط یکسان شود. فر را هم در دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید.
آماده‌سازی قالب و مخلوط کردن مواد اولیه
ابتدا قالب را با روغن جدا کننده کیک یا کاغذ روغنی بپوشانید. سپس آرد را با بکینگ پودر ترکیب کنید. دو تا سه مرتب آرد و پودر را الک کنید. بعد از ترکیب آرد و بکینگ پودر، نوبت به این می‌رسد که تخم مرغ‌ها را به همراه وانیل داخل یک کاسه مناسب بریزید و با همزن برقی آن را برای 3 تا 5 دقیقه به خوبی مخلوط کنید. پس از این کار، باید بافت تخم مرغ کشدار و رنگ آن کرم شود. پس از ترکیب تخم مرغ با وانیل، باید شیره انگور را به کاسه اضافه کرده و تا زمانی مواد را مخلوط کنید که بافت آن یکسان شود. در ادامه، باید شیر و روغن را به کاسه اضافه کنید و در پایان برای 30 ثانیه تا یک دقیقه، دوباره مواد را مخلوط کنید. برای داشتن یک کیک رژیمی خوشمزه، باید به ترکیب آرد و بکینگ پودر کمی دارچین اضافه کرد. در ادامه ترکیب را در دو تا سه مرحله به کاسه مواد اولیه اضافه کرده و مخلوط کرد تا بافت فرم یکسان به خود بگیرد.
قرار دادن کیک در فر
برای ریختن مواد کیک درون قالب، باید چند باید محکم روی سطح کار بکوبید تا هوای حبس شده در داخل مایع از بین رود. در ادامه، باید قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید تا کیک کاملا بپزد. پس از 45 دقیقه، کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست کنید و فر را خاموش کنید. پس از اینکه کیک خنک شد، با کمک چاقو، آن را از قالب خارج کرده و میل کنید.
کلام پایانی
کیک‌های رژیمی می‌توانند از جهات مختلف از جمله تناسب اندام بسیار مناسب باشند. انواع کیک‌هایی رژیمی مطابق با سلیقه شما وجود دارند؛ به عنوان مثال، یک کیک بدون آرد و شکر می‌تواند مناسب افرادی باشد که بسیار به تناسب اندام خود مقید هستند. همچنین میتوانید مقاله ورزش برای لاغری کل بدن را نیز مطالعه کنید.