از زمانی که زندگی بشر مدرنیته شد و غذاهای آماده وفست فودها و نوشابه های مضر جایگزین مواد غذایی سالم و سنتی شد، چاقی و اضافه وزن رواج یافت. چاقی رابطه مستقیم با دیابت و بیماری های دیگر دارد. چاقی و اضافه وزن علاوه بر تاثیر منفی روی سلامتی جسمانی روی روان و روحیه فرد هم تاثیر منفی می گذارد. متاسفانه بیشتر افراد به دنبال روش های کاهش وزن سریع هستند. در صورتیکه برخی از این روش ها علاوه بر اینکه موثر نیستند برای سلامتی جان انسان مضر هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد روش های موجود برای لاغری فوری صحبت کرده و نکات پیرامون آن را بررسی کنیم.  
آیا لاغری فوری امکان پذیر است؟
اگر به دنبال کاهش وزن سریع هستید،باید کاهش وزنتان سالم و بی خطر باشد. بیشتر افرادی که می خواهند سریع لاغر شوند در ابتدا با ترویج تبلیغات کاذب به سمت قرص های لاغری می روند. این داروها عوارض بدی به دنبال دارند و احتمال لاغری فوری وجود دارد ولی طی چند ماه دوباره چاق می شوید. امروزه تبلیغات زیادی در زمینه لاغری و کاهش وزن وجود دارد، بیشتر این تبلیغات غیرعلمی است و بیشتر برای فریب و به قصد سودجویانه از افراد است. بنابراین شما می بایست برای لاغر کردن اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. فرآیند کم کردن وزن باید بصورت آهسته و با صبر و شکیبایی باشد. بیشتر مطالعات نشان می دهند که کسانی که آهسته وزن کم می کنند احتمال اینکه وزن ثابت خود را در دراز مدت حفظ کنند بیشتر است.
لاغری فوری:
در ابتدای بحث باید بگوییم یک رژیم غذایی خوب و ایده آل به هیچ وجه سریع و غیرمنقول نیست. رژیم های غذایی سریع دارای محدودیت های غذایی سختی هستند، باعث ریزش مو و افتادگی پوست می شوند و امکان بازگشت زیاد است. به همین دلیل مشاوران و مربیان تغذیه کاهش وزن سریع را توصیه نمی کنند زیرا عوارض ظاهری این رژیم ها مانند گودی زیر چشم تا مدت ها در بدن شما باقی می ماند. داشتن رژیم غذایی صحیح و موثر، ورزش پیاده روی و اصلاح الگوی سبک زندگی به شما کمک می کند وزن خود را کاهش دهید. اما گاهی اوقات برخی از افراد به دلایلی مجبور به کاهش وزن و لاغری فوری هستند. البته کمترین زمان ممکن برای کاهش وزن 2 تا 3 کیلو در هفته با رژیم غذایی دو هفته است. زیرا طبق تجربه و دانش متخصصین مواد غذایی بیشتر از این مقدار ممکن است عوارض و مشکلاتی برای فرد ایجاد کند. کاهش وزن سریع با روشی اصولی به بدن شما آسیب وارد نمی کند.
چگونه می توان با لاغری فوری وزن کم کرد؟
یکی از سریع ترین و سالم ترین رژیم غذایی سالم به نام رژیم جنرال موتورز (GM ) (کاهش وزن 8 کیلو در یک هفته) که برای تمام رده های سنی مناسب است را در اینجا برای عزیزانی که تصمیم به لاغری فوری دارند توضیح می دهیم. مدت زمان این رژیم دو هفته متوالی است اما بیشتر از دوهفته نشود. اگر می خواهید بعد از دو هفته باز ادامه دهید یک هفته استراحت کنید و در این هفته غذاهای پرکالری نخورید. نداشتن استرس، خواب کافی، رعایت مواد رژیم موبه مو و وزن نکردن قبل از پایان یک هفته از نکات مهمی است که باید رعایت کنید.
  • روز اول رژیم
فقط میوه و آب بخورید. 8 تا 12 لیوان آب به اضافه میوه هایی مانند هندوانه، سیب، خریزه و انار مصرف کنید. با احساس گرسنگی در روز اول فقط میوه بخورید.
  • روز دوم رژیم
سبزیجات خام و پخته و آب پز شده بدون روغن مانند لوبیای پخته شده، هویج، بروکلی، خیار، کدو، کاهو و کلم مصرف کنید. می توانید همه را با هم مخلوط و بصورت سالاد بدون سس با مقداری سرکه سیب و آبلیمو بخورید. 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. اگر دچار بیرون روی (اسهال) شدید جای نگرانی نیست. صبحانه می توانید سیب زمینی آب پز بخورید.
  • روز سوم رژیم
می توانید  انواع میوه و سبزیجات به غیر از موز و سیب زمینی را بخورید. 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. صبحانه و ناهار میوه و سبزیجات بصورت سالاد، میان وعده میوه و شام را سالاد سبزیجات میل کنید.
  • روز چهارم رژیم
8 تا 10 عدد موز با 3 لیوان شیر بصورت مناسب برای تمام روزتان تقسیم کنید. 8 تا 12 لیوان آب بنوشید.
  • روز پنجم رژیم
یک پیمانه برنج بدون روغن و 250 گرم گوشت سفید یا قرمز بدون چربی به اضافه سبزیجات و میوه مصرف کنید. سوپ سبزیجات بدون روغن مانند کلم، کدو، هویج و بروکلی و از میوه ها سیب، پرتقال و گریپ فروت میل کنید. برای افزایش اسید اوریک بدن، 6 تا 7 عدد گوجه فرنگی و 10 تا 12 لیوان آب در روز  پنجم لاغری فوری مجاز است.
  • روز ششم رژیم
ناهار یک پیمانه برنج، باقی روز سبزیجات خام یا پخته برای روز ششم است که متابولیسم بدن شما در این روز باید افزایش یافته و عملکرد سیستم گوارشی بهبود یافته باشد. 250 گرم گوشت سفید یا قرمز و 8 تا 12 لیوان آب مجاز است.
  • روز هفتم رژیم
رژیم روز ششم لاغری فوری به اضافه یک لیوان آب میوه طبیعی که در منزل گرفته شده اید. آب به مقدار 10 تا 12 لیوان بنوشید. در روز هفتم باید خود را وزن کرده و نتیجه کارتان را ببینید. برای نتیجه بهتر در روزهای آتی از پرخوری بپرهیزید.  
کلام پایانی
بطور کلی با روش هایی مانند ورزش و رژیم غذایی سالم و صحیح و پیاده روی می توان به لاغری فوری دست یافت. توصیه اکثر مشاوران و مربیان تغذیه این است که لاغری فوری و روش های کاذب برای رسیدن به کاهش وزن فوری عوارض خطرناکی به همراه دارد. امیدواریم مطالب مقاله لاغری فوری مفید واقع شده باشد. همچنین میتوانید مقاله (کاهش وزن بیست و چهار کیلویی طی یک ماه!!!) را نیز مطالعه کنید.