حفظ وزن با رژیم غذایی سالم

رژیم چیزی است که برای برخی از افراد تبدیل به یک هیولای بزرگ می‌شود و آن را بدون دلیل در ذهن خود بزرگ می‌کنند. حفظ رژیم و تغذیه سالم می‌تواند به کاهش وزن افراد کمک کند و انرژی بیشتری به افراد دهد. همچنین حفظ رژیم می تواند به سلامتی افراد کمک کرده و روحیه آنها را تقویت کند.

با وجود این مزایا، حفظ رژیم غذایی سالم و سبک زندگی مناسب می‌تواند چالش برانگیز باشد. از این رو باید روش‌هایی را برای حفظ رژیم غذایی به ویژه رژیم غذایی لاغری استفاده کرد که برای سلامتی مفید باشد.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

داشتن یک رژیم غذایی سالم و مغذی، مزایای بسیاری دارد که یکی از آنها، کاهش وزن و لاغری است. با این وجود، داشتن انتظارات واقع بینانه برای رژیم غذایی مهم است؛ سعی کنید زیاد ایده‌آل گرا نباشید. به عنوان مثال، اگر برای کاهش وزن، زیاد روی خود فشار بگذارید، ممکن است اصلا اثر برعکسی روی سلامتی و رژیم شما بگذارد.

محققان دریافته اند که افراد چاق که انتظار دارند خیلی سریع و زود لاغر شوند و احتمالا طی 6 تا 12 ماه دوباره وزن اضافه می کنند. افراد فشار زیادی روی خود می گذراند و از غذاهای مورد علاقه خود پرهیز می کنند.

در حالیکه این کار، وضعیت را بدتر می کند و شخص بیشتر تمایل می کند تا به رژیم قبلی خود برگردد. تعیین یک هدف واقع بینانه، افراد را برای حفظ رژیم مصمم باقی نگه می دارد و حتی ممکن است باعث خطرات جدی برای سلامتی شود.

به چیزهایی که به شما انگیزه می‌دهند فکر کنید

به یاد داشته باشید که همیشه برای حفظ رژیم باید به چیزهایی فکر کرد که به شما انگیزه می‌دهند. سعی کنید فهرستی از دلایلی را برای خود یادداشت کنید که به شما انگیزه می دهد و همیشه این فهرست را در کنار خود نگه دارید.

همیشه بدانید که نوشتن بهتر از به خاطر سپردن است. ممکن است مثلا می خواهید لاغر شوید و انگیزه شما اینست که هنگامی که لباس می پوشید، خوش فرم و خوش هیکل به نظر برسید. این بستگی به خود شما دارد که چه انگیزه ای برای حفظ رژیم دارید.

محصولات غذایی ناسالم را نخرید

ممکن است گاهی برای شما پیش آمده باشد که به سراغ یک فروشگاه پر زرق و برق رفته اید و جذب غذاهای فرآوری شده و فست فود شده‌اید. این یک حقیقت است که با دیدن تنقلات و غذاهای رنگارنگ در فروشگاه، نیم توانید جلوی خودتان را بگیرید و کمی برایتان سخت است که مثلا برای تنوع هم که شده یک بیسکوئیت یا کیک بخرید.

این را بدانید که اگر تنقلات خوشمزه از فروشگاه ها بخرید، خود به خود پس از مدت زمان کوتاه به خوردن آن عادت خواهید کرد و کمک کم تبدیل به نوعی عادت غذایی بد می شود. پس سعی کنید تا جایی که می توانید فقط مواد ضروری روزانه خود را از فروشگاه خریداری کنید.

احساس پشیمانی نکنید

یک راه مهم برای دستیابی به یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی درست، داشتن تفکری خاکستری است. یک سناریو معمول این است که به عنوان مثال در یک میهمانی چند غذای ناسالم می‌بینید و ناگهان تصمیم می‌گیرید که دیگر رژیم نگیرید و به غذاهای ناسالم روی آورید.

به جای این که رژیم خود را خراب کنید، سعی کنید وسوسه نشوید و از غذاهای سالم و غیر فرآوری شده‌ای که حاوی پروتئین هستند، در مهمانی‌ها استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا احساس سیری کنید و از اینکه غذاهای چرب و خوشمزه نخوردید، احساس پیشمانی نکنید.

میان وعده های سالم بخورید

زمانی که سر کار یا مدت زمان طولانی‌ای از منزل دور هستید، حفظ رژیم امری دشوار خواهد بود. زمانی که مشغله کاری زیادی دارید از سلامت خود غافل می‌شوید و ممکن است به غذاهای آماده که معمولا غذاهای فرآوری شده یا فست فود هستند روی آورید.

این غذاها، گرسنگی شما را برطرف نمی کنند و در مدت زمان طولانی باعث ضررهای زیادی به سلامتتان می‌شود. برای این کار می‌توانید میان وعده‌های غذایی را میل کنید که پروتئین زیادی دارند؛ مانند خوردن آجیل و… . البته آجیل‌هایی که نمک ندارند یا نمک آنها کم است. حتی می توانید از تخم مرغ به عنوان وعده استفاده کنید. تخم مرغ میان وعده خوبی برای حفظ رژیم به حساب می آید زیرا منبع غنی پروتئین است.

ورزش کنید

ممکن است شنیده باشید که هنگام گرفتن رژیم، باید ورزش هم بکنید. حالا این رژیم می خواهد رژیم لاغری یا چاقی باشد. تحقیقات نشان داده است که زمانیکه رژیم می گیرید و فعالیت ورزشی هم در کنار آن دارید، نتیجه بسیار خوبی در حفظ رژیم خواهد داشت.

همچنین در یک مطالعه تحقیقاتی، 200 نفر از افرادی که همزمان با رژیم، ورزش می کردند، نتایج بهتری نسبت به افرادی داشتند که فقط رژیم می گرفتند.

قبل از خوردن غذا در بیرون، برنامه ریزی کنید

تلاش برای حفظ رژیم غذایی سالم هنگام غذا خوردن در بیرون می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. روش هایی برای مقابله با آن وجود دارد ، مانند چک کردن منو قبل از رفتن یا نوشیدن آب قبل غذا یا سفارش دادن دسر به جای غذای اصلی. بهتر است قبل از رسیدن به رستوران ، راهبردی را اتخاذ کنید و سپس به رستوران یا هر جای دیگر خارج از منزل بروید.

کلام پایانی

خوردن غذا با لذت به شما کمک می‌کند تا سبک زندگی سالمی داشته باشید؛ سعی کنید از غذایی که می‌خورید لذت ببرید. این کار باعث می‌شود از رژیم غذایی خود خوشتان بیاید و از رژیم غذایی خود لذت ببرید. برای این کار می‌توانید غذای خود را به عنوان مثال تزئین کنید تا اشتهای شما را بیشتر کند.

همچنین میتوانید مقاله همه چیز را درست انجام می دهم، چرا وزن کم نمی کنم؟ را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام