من تمامی نکات مربوط به تغذیه و تمرین و درست انجام میدهم پس چرا وزن کم نمیکنم؟!

 

با اانجام این اشتباهات رایج ممکن است مانع از رسیدن به کاهش وزن شوید. چند ماه قبل، عید و سال نو، شما از خواب بیدار شده اید، تأثیرات بعدی جشن دیشب را احساس کرده اید، و تصمیم گرفته اید که در سال جدید تغییری ایجاد کنید. “سال جدید، اندام جدید” هدف؟ برای کاهش وزن. شما فست فود را حذف کرده اید، رژیم غذایی خود را اصلاح کرده اید و به یک برنامه ورزشی متعهد شده اید. اما اعداد روی مقیاس به هیچ وجه جابجا نشده اند. چه چیزی می دهد؟

 

علیرغم اینکه رژیم غذایی یا برنامه ورزشی خود را تغییر نداده بودم. در حالی که قطعاً در طول چندین ماه پس از افزایش وزن به خودم سخت گرفته ام، خودم را موظف به حضور در باشگاه کرده ام و انتخاب های غذایی آگاهانه تری داشته باشم، باز هم شاهد تغییرات چندانی در وزن و سایزم نبودم!

 

در چند ماه اول، شاهد کاهش چند کیلویی بودم، اما در چهار ماه گذشته تقریباً چیزی ندیدم. مشاهده نکردن این اعداد به طور پیوسته کاهش می یابد، علیرغم اینکه احساس می کردم غذاهای مورد علاقه ام و اوقات فراغت خود را فدای ساعات کاری در باشگاه کرده ام، قطعا دلسرد کننده بود. به قدری که با دنبال کردنم انگیزه کمتری پیدا کردم و تقریباً می خواستم دست به کار شوم. اگر بعد از اینهمه سختی چیزی برای نشان دادن وجود نداشته باشد، پس فایده رژیم و تمرینها چه هستند؟

 

باید خدمتتان بگم، در چرخه بی پایان کار سخت، فقدان نتیجه و دلسردی و ناامیدی تنها نیستید.

در زیر به چند نکته که درعدم پیشرفت کاهش وزن موثر خواهند بود را ذکر میکنم:

 

 اشتباه شماره یک کاهش وزن: شما به اندازه کافی غذا نمی خورید

اشتباه کاهش وزن با دانستن اینکه خوردن کالری بیش از حد به احتمال زیاد منجر به افزایش وزن ناخواسته شما می شود، ممکن است ایده خوبی به نظر برسد که کاهش وزن را کاهش دهید – اگر آنجا بودید، این کار را انجام دادید – اما باید دوباره فکر کنید.«رژیم‌های بسیار کم کالری ممکن است باعث کاهش وزن اولیه سریع شوند، اما زمانی که گرسنگی، کسالت یا شرایط زندگی مانع شود، پایبندی به این برنامه‌های غیرواقعی بسیار سخت می‌شود. این می‌تواند به چرخه غذایی/پرخوری منجر شود، که باعث می‌شود کسی به جای اینکه مشوق خودش باشد، احساس بدی نسبت به خود به خاطر شکست خوردن داشته باشد تا به او کمک کند به میل خود برای داشتن بهترین ظاهر و احساس خود دست یابد.»  برای اولین بار، از زمانی که برای اولین بار شاهد افزایش وزنم بودم، با این موضوع مبارزه کردم. با دقت تمام کالری‌هایم را ثبت می‌کردم وقتی به عدد جادویی رسیدم، با وجود احساس گرسنگی، شروع به محدود کردن خودم از خوردن کالری بیشتر می‌کردم. مانند ساعت، ناگزیر یک شب دیر به خانه می‌آمدم و در نهایت می‌نوشیدم.

 

اشتباه شماره دو: شما به اندازه‌ی کافی غذا نمی‌خورید.

وقتی واقعاً کالری را کاهش می‌دهید، بدن شما فکر می‌کند دچار مشکل شده‌اید، آن را به حالت گرسنگی تعبیر میکند و بسیاری از عملکردهای لازم برای سوزاندن کالری را کاهش می‌دهد. از جمله تیروئید، متابولیسم و ​​فشار خون.  درخصوص بانوان، ممکن است عادت ماهیانه شما نامنظم شود، که می تواند بر هورمون های شما تأثیر بگذارد و منجر به افزایش وزن شود. و در پایان روز، نبرد پرخوری برای پیروزی سخت خواهد بود و در بسیای مواقع منجر به پرخوری های شبانه تبدیل خواهد شد .

 

اشتباه شماره سه کاهش وزن:

شما به لیست های «ممنوع» تکیه می کنیدما هر روز به اندازه کافی تصمیم داریم. بنابراین بسیاری از ما به فهرست‌های «ممنوع» متوسل می‌شویم تا حدس بزنیم که کدام غذاها را می‌توانیم یا نمی‌توانیم بخوریم اگرچه فهرست طولانی «لیسصت غذاهای ممنوعه» ممکن است راهنمایی روشنی در شروع یک رژیم غذایی به نظر برسد، اما می‌تواند منجر به عصبانیت و اطلاعات نادرست هم بشود. بعضی بر این باورند که، حذف فقط کربوهیدرات ها یا پرهیز از غذاهای سرخ شده چندان بد نخواهد بود. که در نهایت کار سختی خواهد بود. این باعث می‌شود به دنبال آرامش در سایر غذاهای ناسالم باشیم (ریزه خواری فراوان) در حالی که خودمان را به خاطر دور شدن از غذاهای ممنوعه تحسین می‌کنیم، ولی ایده آل هم غذا نمیخوریم.

 

ادامه این مقاله را در قسمت بعدی مطالعه بفرمایید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام