تکنیک‌های پیاده‌روی

پیاده روی یکی از بهترین کارهایی است که می توانیم برای سلامت قلب انجام دهیم؛ پیاده‌روی کردن نیز مانند هر ورزش دیگری، به حفظ تناسب اندام ما کمک می‌کند.

قدم زدن یا راه رفتن زمانی اتفاق می‌افتد که در تلاش برای افزایش سرعت، بدون دویدن، قدم‌های بلندتری برمی‌داریم. باید توجه داشت که راه رفتن بیش از حد، یک تکنیک غلط و ناکارآمد است زیرا این امکان را دارد که منجر به آسیب طولانی مدت شود.

چگونه درست راه برویم

راز یک گام عالی این است که از طول گام طبیعی خود استفاده کنید و با برداشتن گام‌های سریع‌تر به جای قدم‌های بلند، سریع‌تر راه بروید.

کسی که بیش از حد راه می‌رود، در تلاش است تا برای راه رفتن سریع‌تر، پای جلویی‌اش را خیلی جلوتر از بدنش قرار دهد. به عنوان یک قاعده کلی، به جای اینکه پای جلویی خود را دراز کنید تا گام بلندی بردارید، سعی کنید که پایتان از بدنتان زیاد قاصله نداشته باشد.

با پیاده‌روی سریع و با به حداکثر رساندن قدرت گام‌هایتان، تعداد قدم‌هایی را که در هر ثانیه برمی‌دارید را افزایش دهید. در هر مرحله، روی فشار دادن پای پشت خود تمرکز کرده و از قدرت عضلات ساق پای خود استفاده کنید.

وقتی پای عقب خود را فشار می دهید، ماهیچه های ساق پشت پای شما کار می کنند تا شما را به جلو سوق دهند. برای استفاده حداکثری از فشار، پای عقب خود را به اندازه کافی روی زمین نگه دارید تا امکان حرکت از پاشنه تا پنجه را فراهم کنید.

یک گام قدرتمند با پای پشتی برای حرکت به جلو نیز می تواند به شما در حفظ وضعیت راه رفتن ایده آل کمک کند. حتماً حرکات صحیح بازو را برای راه رفتن نیز تمرین کنید.

نکاتی مهم درباره پیاده‌روی

در حالی که تکنیک‌های راه رفتن ممکن است در ابتدا کمی عجیب به نظر برسند، اما با وارد شدن به یک ریتم و نظم، متوجه قدرتی که از پشت پای خود می گیرید، خواهید شد.

تمرین گام‌های کوتاه‌تر و فشار دادن پای عقب به شما کمک می‌کند سریع‌تر راه بروید. یادگیری ترک عادت راه رفتن بیش از حد نیاز به زمان و تمرین دارد. در اینجا خلاصه ای از نکاتی که شما را در این راه راهنمایی می کند را خواهیم گفت:

  • طول گام طبیعی خود را حفظ کنید، اما سعی کنید در استفاده از زور خود، تعادل را برقرار کنید.
  • پیش خود تجسم کنید که گام پای عقبتان طولانی تر است تا از زیاده روی در دراز کردن پای جلوی خود جلوگیری کنید.
  • پای عقب خود را کمی بیشتر روی زمین نگه دارید تا بتوانید از سرپایینی ها یا پله‌ها پایین بیایید و انگشتان پا را فشار دهید.
  • با تمرکز روی چرخش کامل از طریق پای پشتی قبل از فشار دادن، پای خود را تقویت کنید.
  • همانطور که با پای جلویی خود به جلو می روید، مطمئن شوید که زانوی شما به سمت جلو حرکت می کند، نه بالا.
    مچ پای خود را به گونه ای خم کنید که پاشنه پا با زمین، نزدیک قسمت جلویی بدن شما تماس پیدا کند.
  • اگر متوجه شدید که پاهایتان در مقابلتان به زمین برخورد می‌کند، ممکن است کفش‌هایتان خیلی سفت باشد و نیاز به تعویض داشته باشد؛ سعی کنید یک جفت کفش پیاده روی انعطاف پذیر تهیه کنید.
کلام پایانی

برای افزایش سرعت، به جای گام‌های طولانی‌تر و کمتر، قدم‌های کوچک‌تر و مکررتر بردارید. البته افزایش تعداد گام ها در هر ثانیه منجر به گام های بیشتری در روز می شود تا به شما در رسیدن به اهداف پیاده روی و تناسب اندامتان کمک کند.

صحبت در مورد تکنیک پیاده روی می تواند کاری را که هر روز بدون دغدغه فکری انجام می دهید را پیچیده به نظر برساند. در نهایت، تنها با کمی تمرین و حفظ فرم صحیح، شما به هدفتان نزدیکتر خواهید شد.

پیاده روی با فرم مناسب به شما کمک می کند تا بیشترین بهره را از تمرینات خود برده و از آسیب دیدگی جلوگیری کنید.

همچنین می‌توانید مقاله تغذیه ورزشی مناسب در هنگام چربی سوزی را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام