توضیحاتی درمورد ویتامین‌ها

تامین ویتامین بدن برای حفظ سلامتی بسیار مهم است به شرطی که کبد بتواند به خوبی آنها را دریافت کند؛ افزایش جریان صفرا بخش مهمی از سم زدایی است زیرا صفرا سموم محلول در چربی ذخیره شده را از کبد خارج می کند تا در مدفوع دفع شوند.
علائم جریان ضعیف صفرا می تواند شامل: یبوست شدید، نفخ، خشکی پوست و مو، سوء هاضمه یک یا دو ساعت بعد از غذا و سوء هاضمه بعد از خوردن غذاهای چرب و مدفوع کوچک و سفت باشد.

ویتامین ها و مواد مغذی حامی کبد

جالب است بدانید تاکنون دانشمندان این ادعا که مکمل‌های غذایی و گیاهی می‌توانند عملکرد کبد را بهبود ببخشند تا ویتامین ها بهتر جذب شوند را به اثبات نرسانده‌اند.

کولین و متیونین

مکمل‌های کولین و متیونین گاهی اوقات توسط پزشکان، جایگزینی برای تنظیم متابولیسم چربی و افزایش جریان صفرا توصیه می‌شوند.

ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب، یک آنتی اکسیدان است که گفته می شود به سم زدایی کبد و کاهش سردرد، حالت تهوع و سایر عوارض جانبی ناشی از مواد مغذی کمک می کند.

کنگر فرنگی

گفته می شود کنگر فرنگی حاوی ویتامین هایی است که جریان صفرا را افزایش داده و به هضم چربی کمک می کنند.

چغندر

چغندر حاوی بتائین است که گفته می شود به بازسازی سلول های کبد برای جذب ویتامین و افزایش جریان صفرا کمک می کند و همچنین متابولیسم چربی را تقویت می کند.

کلم بروکلی

بروکلی و سایر اعضای خانواده براسیکا (کلم، گل کلم، کلم پیچ و…) برای جذب ویتامین در کبد، از آنزیم‌های حیاتی‌ای حمایت می کنند.

میوه ها و سبزیجات تازه

میوه ها و سبزیجات تازه ویتامین C را تامین می کنند.

پروتئین

کبد برای جذب ویتامین‌ها به پروتئین هم نیاز دارد؛ لوبیا، حبوبات، آجیل، دانه های مغذی تنها چند نمونه از آنها هستند.

پیاز و سیر

پیاز و سیر حاوی ترکیبات حاوی گوگرد هستند که در سم‌زدایی برخی داروها و افزودنی های غذایی نقش دارند.

هشدارها

مکمل‌ها از نظر ایمنی آزمایش نشده‌اند و با توجه به اینکه مکمل‌های غذایی تا حد زیادی کنترل نشده‌اند، ممکن است محتوای برخی از محصولات با آنچه در برچسب محصول مشخص شده است متفاوت باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که ایمنی مکمل ها در زنان باردار، مادران شیرده، کودکان و افرادی که دارای شرایط پزشکی هستند یا دارو مصرف می کنند ثابت نشده است. همیشه باید قبل از امتحان مکمل، مناسب بودن و عوارض جانبی احتمالی را با پزشک خود در میان بگذارید.

کلام پایانی

توصیه می کنیم برای تامین ویتامین بدن خود خیلی زود به سمت مصرف مکمل هانروید. اگر قصد استفاده از مکمل ها را دارید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

همچنین می‌توانید مقاله چگونه روده‌ای سالم داشته باشيم را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام