توصیه‌هایی برای کاهش وزن

همه چیز یک رژیم غذایی برای کاهش وزن نیست، بلکه سبک زندگی و وضعیت روحی شما نیز در کاهش وزن تأثیر می گذارد. همچنین، باید به خاطر داشت که هیچ رژیم کاهش وزن واحدی وجود ندارد که برای همه مفید باشد. اما مسائلی وجود دارد که باید برای موفقیت رژیم باید در نظر گرفت.

مثبت فکر کردن

همیشه باید مثبت فکر کنید. پیام های مداوم و مکرر در ذهن ما به حقیقت می پیوندند. به همین دلیل است که جملات تاکیدی مثبت بسیار کارآمد هستند. به عنوان مثال، وقتی هر روز صبح از خواب بیدار می شوید به چیزی فکر کنید که به شما انگیزه می دهد؛ در طول روز خواهید دید که چقدر ارزش تلاش شما را دارد و احساس خوش بینی بیشتری خواهید داشت. از طرف دیگر، اگر به خود بگویید که ارزشش را ندارد یا نمی توانید این کار را انجام دهید، در حال حاضر ذهنیت شکست دارید و احتمالاً هر هدفی را که برای خود از پیش تعیین کرده اید خراب می کنید.

تحقیق کردن

توصیه های متخصصان تغذیه می تواند تفاوت بزرگی در درک اینکه چه چیزی بهترین عملکرد را دارد، ایجاد کند. بسیاری از رژیم ها و برنامه های کاهش وزن، وعده‌ی کم شدن وزن قابل توجهی در عرض چند هفته را به شما می دهند که این نیازمند به تغییرات شدید رژیم غذایی و سبک زندگی خواهد بود. با این حال، افرادی که وزن خود را با تغییرات سبک زندگی پایدار کاهش می‌دهند، در طولانی‌مدت کاهش وزنشان را آسان‌تر خواهند دید. کاهش وزن می تواند یک ماجراجویی بسیار شخصی باشد، بنابراین مهم است که بدانید چه چیزی برایتان مفید است. علاوه بر داشتن پزشک و متخصص تغذیه، منابع دیگری نیز وجود دارد که می تواند در این رژیم گنجانده شود، مانند راهنمای تغذیه آنلاین، توصیه های پزشکی، کتاب های آموزشی و… .

مشاوره با روان‌شناس

اگر موفقیت برایتان دشوار است یا با مسائل عاطفی عمیق‌تری دست و پنجه نرم می‌کنید، به یک متخصص سلامت روان مراجعه کنید. یک درمانگر می تواند فرد قابل اعتمادی باشد که موانع پیشرفت شما را شناسایی کرده و راه های مثبت برای تغییر عادات ناسالم را شناسایی کند. تجربیات گذشته، مانند افسردگی، اضطراب، ضربه روحی و محیط استرس زا، بر رفتارهای افراد از جمله رفتارهای مربوط به انتخاب تغذیه مناسب، تأثیر می گذارد. دریافت حمایت از یک درمانگر می تواند این شرایط را بهبود ببخشد و در نتیجه شانس شما را برای کاهش وزن موفق افزایش دهد.

تعیین پاداش ها و مجازات ها

غذا پاداش نیست و ورزش تنبیه نیست. هر دو روشی هستند برای مراقبت از بدن و کمک به احساس بهتر. وقتی به هدفی رسیدید، سعی کنید با خوردن سه میوه در روز، نخوردن غذاهای پرکالری، خواندن یک کتاب جدید یا حمام آب گرم آن را جشن بگیرید.

عجول نبودن

اگر همیشه به دنبال سریع ترین راه برای کاهش وزن هستید، بهتر است با دید مثبت و منطقی تری هدف خود را تعیین کنید. فشار آوردن روی بدن و ذهن برای رسیدن به هدف در زمان معین معمولاً چندان سازنده نیست. برعکس، باعث ناامیدی و بسیاری از احساسات منفی دیگر می شود.

دور کردن افکار مزاحم

افکار غیر مفید بسیار رایج هستند، اما می توانند فرد را به دام بی اندازند و در دراز مدت مانع تغییر و پیشرفت او شوند. به همین دلیل مهم است که در طول روز شروع کنید به ارزیابی افکاری که می خواهید به آن توجه کنید. هدف، کاهش حجم افکاری است که فقط باعث ناامیدی می شوند و افزایش حجم افکاری که شما را به اهدافتان نزدیکتر می کنند.

مدام روی ترازو نرفتن

بسیاری از مردم روی ترازو رفتن را جزو عادات روزانه خود قرار داده اند. برای این افراد، بهتر است تا زمانی که به نقطه ای نرسیده اند که عدد روی ترازو تعیین کننده رژیم غذایی آنها باشد، از گام برداشتن روی ترازو خودداری کنند.

کلام پایانی

کاهش وزن باید بیشتر بر روی بهبود خلق و خو، بهبود حرکت عملکردی، افزایش انرژی حیاتی یا تسکین ناراحتی یا درد تمرکز کند. این نوع پیشرفت‌ها همچنین برای ردیابی پیشرفت فرد، بدون پا گذاشتن روی ترازو و احساس فشار برای کاهش وزن، مفید هستند. در نهایت فراموش نکنید که سازش می تواند به آسودگی ماجراجویی و حفظ کاهش وزن پایدار شما کمک کند؛ البته تا زمانی که اهدافتان واقع بینانه باشند.

همچنین می‌توانید مقاله رژیم کم کربوهیدرات را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام