چگونه روتين سالم خود را در تعطیلات حفظ کنيم
چگونه روتين سالم خود را در تعطیلات حفظ کنيم

هر سال، زمانی که تعطيلات فرا می رسد، اين يکی از دغدغه های اصلی بسياری از مردم می شود؛ قابل درک است که وقتی محيط و برنامه‌های شما مختل می شود، حفظ روال سالم که اجرای آن بسيار دشوار است، می تواند چالش برانگيز باشد. اگر به مسافرت برويد و در تعطيلات با خانواده و دوستان خود باشید، از منطقه آسايش محيط معمولی خود خارج خواهيد شد، که اين امر پيروی از يک برنامه غذايی سالم و ورزش کردن را دشوارتر مي کند.

هدف خود را مشخص کنید

چرا رژيم غذايی و ورزش مهم است؟ آيا می خواهيد براي فرزندان خود سالم و شاد باشيد؟ آيا این عمل برای سلامت روان شما ضروری است؟ اگر استدلال پشت اهداف سلامتی خود را درک کنيد، تلاش ذهنی کمتری برای ادامه دادن به آن نياز خواهید داشت. اهداف، شما را روی آينده متمرکز نگه می دارند و زمانی که آنها را در ذهن داشته باشيد، پايبند به يک برنامه مفيد خواهید بود.

همیشه در برنامه تعطيلات خود، ورزش را نیز قرار دهيد

همه ما برای سفر برنامه ريزی می کنيم پرواز، گشت و گذار و… بنابراين چه چيزی شما را از گنجاندن تمرينات در برنامه خود باز می دارد؟ ساده ترین روش میتواند يک پياده روی صبحگاهی قبل از پيوستن به خانواده براي صبحانه يا يک تمرين سريع قبل از شام زمانی که همه در حال استراحت هستند، باشد. اگر يافتن زمان براي ورزش دشوار است، کوتاه نگه داشتن تمرينات يک گزينه خوب ديگر است. هر نوع فعالیت بدنی بهتر از هيچ فعالیتی نداشتن است و هميشه در طول روز زمانی را براي انجام چند دقيقه ورزش فراهم کنید، حتی اگر آن فقط چند حرکت کششی پنج دقيقه اي باشد.

بیشتر روی افزودن غذاهای سالم تمرکز کنيد، نه حذف غذاهای ناسالم

هيچ کس دوست ندارد احساس محروميت کند؛ احتمالاً این سوال برای شما پیش آمده که در تعطيلات باید چه بخوريد؟ میتوانید با جست و جوي غذاهای سالمی که در لیست وعده های غذايی تعطيلات شما مهیا می شوند، با افزودن بيشتر آنها به بشقاب خود، طرز فکر خود را تغيير دهيد. اين راهی است که میتوانید فضاي کمتری براي گزينه های ناسالم داشته باشيد، بدون اينکه احساس محدوديت کنيد.

به جای تمرين سخت، با حرکات سرگرم کننده تمرين کنيد

تعطيلات می تواند استرس زا باشد؛ تمرکز بر تناسب اندام نه تنها از نظر جسمی، بلکه از نظر ذهنی نيز مهم است. میتوانید انتخاب چيزهاي سرگرم کننده، مانند پياده روی خانوادگی در پارک محلی يا پياده روی برای خريد را نیز در نظر بگيريد. داشتن سرگرمی و استفاده از دوره تعطيلات به عنوان چيزی خارج از روال معمول می تواند در این حالت سودمند باشد. شما با ماهيچه های مختلف کار می کنيد، بدن خود را هوشيار نگه مي داريد و کالری می سوزانيد بدون اينکه احساس کنيد يک کار طاقت فرسا انجام داده اید.

کلام پایانی

نه گفتن ممکن است دشوار باشد، اما آماده سازی و تمرين پاسخ های خود از قبل میتواند آن را آسان تر کند. داشتن پاسخ های آماده براي پرت کردن حواس دیگران در مهماني يا در جمع هاي خانوادگی بسيار مفيد است. اگر ترجيح مي دهيد دسر را حذف کنيد، “نه ممنون، من برای شام سير هستم!” يا “قبل از اينکه دسر بخورم اجازه مي دهم شامم کمی هضم شود.” اين بدان معنا نيست که بايد به هر غذای ناسالمي که به شما پيشنهاد می شود نه بگوييد. اگر مي خواهيد رژیم غذایی خود را در تعطیلات حفظ کنید، اين کار را انجام دهيد اما خوردن یک تکه کیک نمیتواند مانع سلامتی شما باشد.

همچنین می‌توانید مقاله چگونه به عنوان یک گیاهخوار به وزن خود اضافه کنیم را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام