نگاهی به تقویت‌کننده‌های تستوسترون

تقویت‌کننده‌های تستوسترون مکمل‌های طبیعی هستند که هدف آنها افزایش سطح هورمون تستوسترون با تحریک یا افزایش تولید طبیعی در بدن است.ورزشکاران، بدنسازان و سایر علاقه‌مندان به تناسب اندام که می‌خواهند توده عضلانی و قدرت به دست آورند، اغلب از تقویت‌کننده‌های طبیعی تستوسترون برای افزایش عملکرد، استقامت و ظرفیت ریکاوری خود در طول ورزش، تمرین یا رخدادهای ورزشی استفاده می کنند.در حالی که تقویت‌کننده‌های تستوسترون واقعاً می‌توانند در بهبود تولید طبیعی تستوسترون، عملکرد ورزشی، و کمک به مردان و زنان در افزایش توده عضلانی و قدرت مؤثر باشند، مهم است که بدانید مصرف تقویت‌کننده‌های تستوسترون به طور خودکار به شما کمکی نمی‌کند. شما باید علاوه بر افزایش توده عضلانی یا بهبود عملکرد ورزشی خود، با ورزش و رژیم غذایی خود با آن‌ها سازگار باشید.

آیا تقویت‌ کننده‌های تستوسترون مفید می‌باشند؟

تقویت‌کننده‌های تستوسترون مفید هستند.با این‌حال، آنها آنطور که شما فکر می‌کنید کار نمی‌کنند.تقویت کننده‌های تستوسترون مکمل‌هایی هستند که برای افزایش سطح هورمون تستوسترون طراحی شده‌اند. آنها با افزایش میزان تستوسترون آزاد و در دسترس تولید شده توسط بدن، سطح تستوسترون را افزایش می‌دهند.
تستوسترون اصلی‌ترین هورمون جنسی مردانه و مسئول ایجاد خصوصیات جنسی مردانه است. همچنین نقش حیاتی در سلامت استخوان، حافظه، خلق و خو، تولید خون و اسپرم، بهبود ریکاوری و توده عضلانی دارد.زنان نیز تستوسترون دارند، اما در مقادیر بسیار کمتر.
با افزایش سن مردان (از ۳۰ سالگی)، سطح تستوسترون به طور طبیعی به عنوان بخشی از روند پیری کاهش می‌یابد. مکمل‌ها همراه با ورزش و یک رژیم غذایی سالم می‌توانند آنها را تقویت کنند.
برخی از مردان ممکن است براحتی متوجه شوند که سطح تستوسترون‌شان به اندازه‌ قابل توجهی پایین است زیرا علائم آن کاملآ سریع خودش را نشان می‌دهد، اما برخی دیگر تا زمانی که سطح آن‌ها بسیار کمتر از حد متوسط (زیر ۳۰۰ نانوگرم در دسی لیتر) نشود، بدنشان هیچ علائمی از خودش نشان نمی‌دهد. این می تواند منجر به مشکلات سلامتی از جمله اختلال نعوظ، خستگی شدید، سطح انرژی پایین و میل جنسی کم شود.
کاهش تولید تستوسترون می‌تواند ناشی از استرس، بیماری یا آسیب باشد. همچنین می‌تواند ناشی از برخی داروها، شرایط سلامتی یا انتخاب‌های سبک زندگی غلط مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن بیش از حد الکل باشد.

با این حال، بیایید نگاهی به ترکیبات طبیعی تقویت کننده‌های تستوسترون بیندازیم؛ بهترین ترکیبات طبیعی مکمل‌های تستوسترون:

تقویت‌کننده‌های تستوسترون زیادی در بازار موجود است، اما مهم است که یکی را انتخاب کنید که حاوی بهترین مواد طبیعی باشد. تقویت‌کننده‌های طبیعی حاوی موادی هستند که برای قرن‌ها برای درمان بیماری‌ها و شرایط مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
ایمنی و اثربخشی این مواد با تحقیقات علمی و استفاده سنتی برای افزایش ایمن سطح تستوسترون ثابت شده است. در اینجا برخی از مواد طبیعی موجود در بیشتر تقویت‌کننده‌های تستوسترون را برایتان معرفی خواهیم کرد.

زینک(روی)

zink

روی معدنی نقش حیاتی در تولید تستوسترون ایفا می‌کند زیرا به سنتز پروتئین، یک فرآیند اساسی عضله‌سازی کمک می‌کند. روی همچنین حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و با افزایش سرعت سنتز پروتئین تا ۳۰ درصد، رشد عضلات تستوسترون را تسریع می‌کند.

 

زغال‌ اخته

 

زغال‌ اخته یکی‌از محبوب‌ترین تقویت‌کننده‌های طبیعی تستوسترون است. زغال‌اخته حاوی چندین ساپونین استروئیدی به نام دیوسژنین و تریژنین است که باعث افزایش سطح تستوسترون در انسان می‌شود.
زغال‌اخته همچنین با کاهش گلوبولین پیوند دهنده هورمون جنسی (SHBG) باعث افزایش تستوسترون آزاد می‌شود. SHBG به تستوسترون متصل می‌شود و آن را غیرفعال می‌کند. با کاهش SHBG، سطح تستوسترون آزاد افزایش می‌یابد و به راحتی به گیرنده‌های سلولی عضلانی متصل می‌شود و باعث اثرات آنابولیک می‌شود.
در یک مطالعه، ۷۵ مرد با سطح تستوسترون پایین روزانه ۶۰۰ میلی گرم عصاره شنبلیله را به مدت دوازده هفته مصرف کردند. پس از دوازده هفته، سطح تستوسترون آزاد آنها همراه با بهبود عملکرد جنسی افزایش یافت.مطالعه دیگری نشان داد که مصرف روزانه ۵۰۰ میلی‌گرم عصاره زغال‌اخته باعث افزایش ۴۶ درصدی سطح تستوسترون آزاد بعد از دوازده هفته شد. همچنین عملکرد جنسی، استقامت و قدرت عضلانی را در مردان چاق با سطح تستوسترون پایین افزایش داد.

ویتامین B6
B6

B6

ویتامین B6 با کمک به بدن برای تبدیل کلسترول به تستوسترون، تولید تستوسترون را در بدن افزایش می‌دهد. همچنین با افزایش میزان هورمون لوتئینیزه کننده (LH) تولید شده توسط غده هیپوفیز، به تنظیم سطح تستوسترون در مردان و زنان کمک می‌کند. LH مسئول این است که به بیضه‌ها بگوید که تستوسترون بیشتری تولید کنند.

منیزیم

منیزیم به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند که می‌تواند به کاهش مقاومت به انسولین و بهبود جریان خون در عضلات در طول ورزش کمک کند، که هر دو می توانند به افزایش تولید تستوسترون بعد از ورزش کمک کنند.

آشواگاندا(گیلاس زمستانی)

 

آشواگاندا یک گیاه هندی است که برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله میل جنسی کم و خستگی استفاده می‌شود. آشواگاندا حاوی چندین ترکیب فعال به نام آلکالوئیدها است که به افزایش طبیعی تولید تستوسترون در بدن بدون ایجاد عوارض جانبی مانند آکنه یا ریزش مو کمک می‌کند.

کلام پایانی

تولید تستوسترون در بدن قبل از تولد شروع می‌شود و به رشد اندام‌های جنسی مردانه کمک می‌کند. این هورمون باعث تولید اسپرم، شکل‌گیری میل جنسی، توزیع چربی در بدن، تقویت ماهیچه‌ها و تولید گلبول‌های قرمز در مردان می‌شود. زنان هم در تخمدان‌ها و غدد فوق‌کلیوی خود، تستوسترون تولید می‌کنند که البته میزان آن نسبت به مردان خیلی کمتر می‌باشد. با ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب و گاهی‌اوقات هم با مصرف مکمل‌ها، امکان افزایش تستوسترون و تنظیم آن در بدن وجود دارد. اما هیچ‌ تضمینی برای اثرگذاری تستوسترون‌درمانی در مردان وجود ندارد.

همچنین می‌توانید مقاله هر آنچه که باید در مورد کاردیو بدانید را نیز مطالعه کنید.

 

 

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام