میوه های کم کربوهیدرات
میوه های کم کربوهیدرات

میوه ها به طور کلی ضامن سلامتی ما هستند، زیرا حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان های زیادی می باشند؛ که این موادهای مغذی از بدن در برابر بیماری های مزمن مانند دیابت، سرطان و بیماری های قلبی محافظت می کنند. اما خیلی باید مراقب مصرف کربوهیدرات خود بوده و باید به خاطر داشته باشید که چه نوع میوه ای برای شما مناسب است. به همین منظور ما در اینجا به شما می گوییم که میوه های کم کربوهیدرات کدامند.

سیب

خوردن سیب به عنوان بخشی از میان وعده صبحگاهی یا مکمل یک وعده غذایی، راهی آسان برای سیر ماندن طولانی‌تر است. اگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارید، سیب عالی است.

زردآلو

زردآلوی تازه با اندازه متوسط ​​فقط 4 گرم کربوهیدرات دارد و حاوی مقادیری ویتامین A، ویتامین C و آنتی اکسیدان است.

آووکادو

آووکادو با داشتن کربوهیدرات کم و چربی زیاد، معمولا در لیست خوراکی های کم کربوهیدرات دیده می شود. آووکادو عمدتا دارای چربی های اشباع نشده است که برای سلامت قلب و عروق مفید است. آووکادو مانند سایر میوه ها کلسترول ندارد.

انواع توت ها

طیف گسترده ای از انواع توت ها در رژیم غذایی کم کربوهیدرات قرار می گیرند، از جمله: توت سیاه، زغال اخته، تمشک و توت فرنگی. این توت ها بسته به نوع توت حاوی 11 تا 21 گرم کربوهیدرات در هر ظرف کوچک میوه خوری و بین 3 تا 8 گرم فیبر در هر ظرف هستند. بعلاوه، آنها مقدار زیادی مواد مغذی از فیبر، پتاسیم و ویتامین C را دارند.

خربزه

این میوه خوش طعم تابستانی سرشار از آب، منبع عالی فیبر و حاوی ویتامین های A و C وده و همینطور منبع عالی پتاسیم است که به بازیابی انرژی پس از ورزش کمک می کند.

نارگیل

از آنجایی که نارگیل سرشار از چربی اشباع شده است، بهتر است این میوه را در حد اعتدال مصرف کنید. می توانید نارگیل تازه رنده شده را به سالاد، دسر، سوپ و سس اضافه کنید. یک شقاب میوه خوری نارگیل خرد شده حدود 10 گرم کربوهیدرات دارد و حاوی 283 کالری است.

انجیر

انجیر تازه طعم ملایم و شیرینی داشته، همینطور کربوهیدرات کمی دارد؛ هر انجیر فقط 19 گرم کربوهیدرات دارد. آنها یک خوراکی عالی هستند که می توانید به سالاد و بلغور جو دوسر اضافه کنید.

انگور

انگور نه تنها کربوهیدرات کمی دارد، بلکه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با محافظت از سلول های سالم در برابر بیماری های مزمن از ما محافظت می کند. یک پیاله انگور فقط 16 گرم کربوهیدرات و 62 کالری دارد.

لیمو

شاید خوردن یک تکه لیمو خیلی اشتها آور نباشد. اما می توانید آن را به نوشیدنی یا غذاهای خود اضافه کنید. به این ترتیب بدن شما قادر خواهد بود تا فواید سلامتی فراوان این میوه را جذب کند. این میوه کم کربوهیدرات است، اما دارای محتوای بالایی از سایر مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است. در واقع، لیمو منبع خوبی از پتاسیم، کلسیم، آهن و ویتامین B6 و همینطور منبع ویتامین C است.

آلو

یک آلو متوسط ​​تازه حاوی 7.5 گرم کربوهیدرات است و همچنین منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های A و C است. آلوهای تازه و رسیده اغلب آبدار و شیرین هستند و به عنوان میان وعده یا دسر عالی هستند.

کلام پایانی

بسیاری از افراد رژیم غذایی کم کربوهیدرات را با صبحانه دنبال می کنند. برخی صبح ها مشغول کار هستند که میتوانند با میل کردن هر یک از میوه ها، از احساس گرسنگی خود در طول کارشان جلوگیری کنند؛ اگرچه نخوردن صبحانه و میل کردن میوه برای کور کردن اشتها امکان پذیر است، اما فراموش نکنیم که بسیاری از افراد با یک صبحانه سالم احساس و عملکرد بهتری در طول روز خواهند داشت.

همچنین می‌توانید مقاله چگونه به عنوان یک گیاهخوار به وزن خود اضافه کنیم را نیز مطالعه کنید.

 

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام