قبل از پیاده روی برای صبحانه چه بخوریم

اگر دوست دارید صبح زود بروید به پیاده روی، حتما برایتان جالب خواهد بود که قبل از پیاده روی صبحانه چه بخورید؛ تغذیه یکی از عوامل مهم در ورزش است. در واقع اگر قبل از تمرین یا مسابقه، مراقب چیزی که می‌خورید نباشید، ممکن است دچار مشکلاتی مانند ناراحتی‌های گوارشی، کمبود انرژی و … شوید.

چرا مشکلات گوارشی رخ می دهند؟

دوندگان اغلب از مشکلات گوارشی رنج می برند؛ این مشکل به سیستم گردش خون مربوط می شود، زیرا در طی فعالیت، خون به طور نابرابر نسبت به حالت استراحت توزیع می شود. همیشه خون به سمت ماهیچه هایی که سخت کار می کنند تا اکسیژن را تامین کنند، حرکت میکند. در نتیجه خون کمتری به سیستم گوارش انتقال داده میشود.

جذب انرژی بیشتر با صبحانه

ما باید انرژی مورد نیاز بدن خود را تامین کنیم؛ با میل کردن صبحانه قبل از پیاده روی و تمرین و یا حتی مسابقات، بدن ما خیلی بهتر ریکاوری می شود. همانطور که می دانید کربوهیدرات ها نقش بسیار مهمی دارند؛ منابع اصلی کربوهیدرات از نان یا غلات تامین می شوند. به وعده صبحانه خود حتما باید شیر گیاهی یا حیوانی را نیز اضافه کنید. اگر این نوشیدنی حال شما را بد می کند، می توانید آن را با ماست جایگزین کنید. اکثر متخصصین تغذیه توصیه می کنند که برای یک صبحانه کامل حتما باید پروتئین را نیز به این وعده اضافه کنید.

اهمیت هیدراتاسیون

یکی دیگر از عواملی که نباید از آن غافل شویم آبرسانی به بدن است. قبل از انجام تمرینات قدرتی، بدن شما حتما باید هیدراته باشد. سعی کنید برای بهتر انجام دادن این کار جرعه های کوچک آب بنوشید. یک جایگزین مناسب برای آب، استفاده از نوشیدنی های مخصوص ورزشی است که به ما انرژی اضافی می دهند.

باید مراقب مصرف دمنوش‌ها باشیم، زیرا اگرچه از کافئین به ما انرژی می‌دهند، اما برخی از آنها به شدت ادرارآور هستند؛ ادرار بیش از حد باعث کم شدن آب بدن ما می‌شود.

قبل از پیاده روی برای صبحانه چه بخوریم؟

فراموش نشود که هر ورزشکاری می‌تواند غذاهای خاصی را مطابق با میل خودش یا مصرف کند. ایده‌آل ترین روش این است که چندین آزمایش را روی خودتان انجام دهید تا بفهمید صبحانه مناسب برای شما چیست.

برای نمونه به شما موارد زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • قهوه با شیر گیاهی، به عنوان مثال بلغور جو دوسر.
  • نان تست گندم کامل با ژامبون، گوجه فرنگی و کمی روغن زیتون.
  • بین 40 تا 60 گرم پرک جو دو سر.
  • یک موز و یک مشت آجیل (گردو، بادام و …).
کلام پایانی

اگر از افرادی هستید که صبحانه را قبل از پیاده روی و دویدن میل می کنند، خوراکی و غذاهایی که میل می کنید روی انرژی بدن شما بسیار تأثیر خواهند گذاشت.

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، ایده آل ترین روش این است که روی یک وعده کامل، متشکل از کربوهیدرات ها، پروتئین ها، میوه ها و آجیل تمرکز کنید. اگر در مورد رژیم غذایی خود سوالی دارید، همیشه برای مشاوره شخصی به یک متخصص مراجعه کنید.

همچنین می‌توانید مقاله صبحانه پروتئینی را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام