فواید فیله مرغ

فیله مرغ یکی از خوش طعم ترین و دوست داشتنی‌ترین قسمت‌های گوشت مرغ است که بین بیشتر افراد و به ویژه ورزشکاران پرطرفدار است. فیله مرغ دارای نشاسته قندی نمی باشد، مگر اینکه با برنج یا نان میل شود.

مصرف پروتئین به شما کمک میکند که احساس گرسنگی نکنید و با کاهش میل به تنقلات از پُرخوری جلوگیری کنید؛ همچنین مصرف پروتئین کافی برای حفظ سلامت و استحکام استخوان ها بسیار مفید است.

میزان روی و آهن که در فیله مرغ وجود دارد از ران مرغ بیشتر می باشد و ران مرغ چربی و کالری بالایی دارد و برای افرادی که کلسترول بالا و اضافه وزن دارند مضر خواهد بود. اما فیله مرغ به دلیل نداشتن چربی برای ورزشکاران و افراد دارای رژیم تناسب اندام مناسب تر است و به لاغری فوری کمک می کند.

ویتامین های فیله مرغ

ویتامین های موجود در فیله مرغ متشکل از فسفر، ویتامین B6، نیاسین ، تیامین و سلنیوم است. به دلیل دارا بودن ویتامین منیزیوم، موجب کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی می شود. مصرف فیله مرغ باعث می شود از ذهن سالم تری برخوردار باشید و همچنین وجود تریپتوفان و ویتامین B5 در فیله مرغ باعث کاهش استرس می شود.

این ماده غذایی در کاهش وزن و کمک به ساخت و سفت کردن عضلات بدن نقش مهمی دارد. فیله مرغ سرشار از پروتئین می باشد و یکی از بهترین منابع پروتئین به حساب می آید. پروتئین موجود در مرغ دارای اسید آمینه می باشد که عنصر اصلی ساخت ماهیچه است.

تقویت استحکام استخوان ها

با دارا بودن ویتامین D در مرغ باعث تقویت استخوان ها می شود. پتاسیم و سدیم موجود در مرغ برای ضعف و سلامت استخوان ها و عملکرد مغز ثمربخش است. در معرض بودن پوکی استخوان و بیماری‌های التهابی مفاصل در سنین بالا بیشتر است، می توانید برای جلوگیری از تحلیل استخوان‌ها از فیله مرغ استفاده کنید.

مهار فشار خون

استفاده از فیله مرغ برای کاهش فشار خون بسیار موثر است و کسانی که فشار خون بالا دارند می توانند از گوشت مرغ برای کنترل فشار خون خود استفاده کنند.

فسفر

مرغ سرشار از فسفر است، فسفر موجود در گوشت مرغ باعث می شود تا سلامت استخوان و دندان ها حفظ شده و همچنین عملکرد سیستم عصبی، کبد و کلیه تنظیم شود.

مناسب کم خونی

در گوشت مرغ مواد معدنی موجود است که باعث می شود، هموگلوبین بیشتری در بدن ایجاد شود و از کم خونی پیشگیری کند.

مهار آلزایمر

دریافت منظم غذاهای غنی از ویتامین B3 (نیاسین) مانند فیله مرغ، از بروز بیماری آلزایمر و سایر بیماری‏ های شناختی مرتبط با افزایش سن پیشگیری می کند.

سایر فواید مرغ
  • خواص ضد سرطانی
  • کاهش کلسترول
  • درمان سرماخوردگی

ارزش غذایی فیله مرغ:

  • کالری: 284
  • پروتئین: 53.4 گرم
  • کربوهیدرات: 0 گرم
  • چربی: 6.2 گرم

فیله مرغ گریل شده همیشه در برنامه غذایی اکثر ورزشکاران و افرادی که رژیم دارند می باشد. برای پخت فیله مرغ به جای استفاده از روغن های غیرطبیعی می توانید فیله مرغ را با چند قطره روغن زیتون و ادویه، گریل یا کبابی کرده و نوش جان کنید.

کلام پایانی

برای پخت بهتر فیله مرغ محلول آب و نمک برای مرینیت کردن آن و یا تفت دادن فیله مرغ در شیر روشی عجیب ولی موثر برای حفظ لطافت و آبدار شدن گوشت به کار گرفته می شود. از مصرف سبزیجات در کنار فیله مرغ غافل نشوید به دلیل اینکه ویتامین های دریافتی بدن را افزایش می دهد. بهتر است سینه مرغ یا سایر بخش‌های مرغ بدون پوست و با حداقل چربی پخته شود، روش‌های پختی مانند بخارپز، گریل یا کبابی کردن برای جلوگیری از مصرف بیش از حد چربی و کالری مورد نیاز بهترین گزینه هستند. مرغ یک غذای بی خطر برای خوردن در نظر گرفته می شود، اما خوردن آن به صورت خام یا نیم پز می تواند برای سلامت بدنتان مضر باشد.

همچنین می‌توانید مقاله هر آنچه که باید در مورد کاردیو بدانید را نیز مطالعه کنید.

 

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام