غذاهای سالم سرشار از منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی مهم است که برای بسیاری از چیزها از جمله عملکرد ماهیچه ها و اعصاب، تولید انرژی، سطح قند خون سالم و سلامت استخوان مورد نیاز است. منیزیم برای کسانی که مشاغل استرس زایی دارند یا به سختی می خوابند، مورد توجه خاص قرار می گیرد و فشار خون را بهبود می بخشد. همچنین منیزیم سطح استرس و کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

شما می توانید مصرف منیزیم خود را با مصرف مکمل های غذایی یا خوردن غلات غنی شده افزایش دهید، اما غذاهای مورد علاقه بسیاری وجود دارند که به طور طبیعی سرشار از منیزیم هستند.

مقدار روزانه‌ای که برای توصیه های موجود در برچسب های مواد غذایی تنظیم شده، مصرف 420 میلی گرم منیزیم در روز را توصیه می کنند. برای تجزیه بیشتر منیزیم مصرفی توصیه شده به صورت جداگانه، مردان بالغ به حدود 400 تا 420 میلی گرم در روز و زنان بالغ به حدود 310 تا 320 میلی گرم در روز نیاز دارند.

فواید غذاهای سالم سرشار از منیزیم

برخی غذاها مواد معدنی و مواد مغذی ضروری را برای بدن شما فراهم می کنند که آنها را در میان سالم ترین غذاها در خط مقدم قرار می دهند. در این میان، دستاوردهای عملکرد فیزیکی بهتر، کیفیت خواب بهتر و به طور کلی سلامت مطلوب بدن مورد هدف این غذاها است.

چرا مقدار منیزیم در غذا مهم است؟

منیزیم یک ماده معدنی حیاتی برای بدن است که عملکردهای مختلفی را انجام می دهد. به برخی از آنها میتوان به نیاز به سوخت و ساز چربی ها، کربوهیدرات ها، پروتئین ها و آب میوه های مغذی اشاره نمود. مدار معین مصرفی منیزیم، با بسیاری از فرآیندها و عملکردها در بدن از جمله متابولیسم انرژی، رشد بافت استخوانی، انقباض عضلانی و تولید انرژی مرتبط است.
بنابراین، داشتن مقدار مناسبی از منیزیم در رژیم غذایی می تواند تضمین کننده تغذیه مطلوب باشد.

خوراکی‌های سالم سرشار از منیزیم کدامند؟

میوه ها، سبزیجات و غذاهای کامل دارای انواع غذاهای غنی از منیزیم از جمله بادام، دانه کتان، جو دوسر، تخم مرغ، کلم بروکلی، اسفناج، آووکادو و چغندر قرمز هستند. همچنین بسیاری از غذاهای فرآوری شده با منیزیم مانند غلات غنی شده، ماست، نان گندم کامل، شکلات تلخ و سس سویا را نیز میتوان نام برد.

توصیه هایی هنگام مصرف غذاهای غنی از منیزیم

اگرچه غذاهای سالم سرشار از منیزیم منبع عالی مواد معدنی و مغذی هستند، اما توصیه می شود که آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. به این ترتیب می توانید محصولاتی که بدون چربی های اشباع شده، قندهای تصفیه شده و افزودنی های شیمیایی هستند را انتخاب کنید. علاوه بر این، از جمله توصیه های ضروری، مصرف مواد غذایی بدون طعم دهنده ها یا مواد نگهدارنده مصنوعی است.

کلام پایانی

غذاهای سالم سرشار از منیزیم منبع عالی از مواد مغذی هستند که تعدادی از فواید سلامتی را به همراه دارند. مصرف آنها در حد اعتدال، همراه با یک رژیم غذایی متنوع و متعادل، می تواند به سلامت و تندرستی طولانی مدت ما کمک کند.

همچنین می‌توانید مقاله هر آنچه که باید در مورد کاردیو بدانید را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام