رژیم لاغری 20 کیلویی

 

 

اگر شما همواره با رعایت نمودن برنامه‌ی غذایی خود برای لاغری فوری، پیش بروید و فعالیت‌های بدنی خود را متعادل کنید، می‌توانید یک تعادل خوب بین لاغری و وزنتان ایجاد کرده و به اندام دلخواه برسید. همواره به این نکته توجه نمایید که، بدون مشورت با پزشک و متخصصین این حوزه، دست به رژیم سریع لاغری نزنید؛ چرا که ممکن است به بدن خود آسیب برسانید. در این مقاله سعی داریم، تا نکاتی که سبب رژیم لاغری 20 کیلویی شما عزیزان می‌شود را شرح داده و همچنین، در خصوص نحوه‌ی لاغری شکم و پهلو سخن بگوییم. همراه ما باشید.

نکات مهم در برنامه رژیم لاغری 20 کیلویی

برای رسیدن به لاغری 20 کیلویی در یک ماه، باید یک سری از نکات را رعایت نموده و به آن توجه نمایید. لاغری فوری فرآیندی است که بیشتر از سایر رژیم‌ها نیاز به دقت و تلاش دارد؛ و علاوه بر این‌ها حتما باید تحت نظر پزشک انجام گرفته تا آسیبی به بدن وارد نکند. برخی از نکات مهم در برنامه‌ی رژیم لاغری 20 کیلویی، به شرح زیر می‌باشد:

  • مصرف برنج در این برنامه باید تا حد بسیار زیادی کم شده و به جای برنج سفید معمولی، از برنج قهوه‌ای در این برنامه‌ی غذایی استفاده نمود.
  • استفاده کردن از قهوه‌ی شیرین، چای و نوشیدنی‌های الکلی را کنار گذاشته و یا در صورت مصرف، به طور محدود استفاده نمایید.
  • از شیر یا ماست در وعده‌ی غذایی خود استفاده کنید.
  • سیر را به عنوان یک ماده چربی‌سوز و بدون کالری، فراموش نکرده و در برنامه‌ی غذایی خود مصرف کنید.
  • در رژیم سریع لاغری، مصرف آب ولرم همراه با عسل و لیمو در صبحانه، و یا نوشیدن آن قبل از هر وعده غذایی را فراموش نکنید.
  • از گوشت سفید به جای گوشت قرمز، در برنامه‌ی رژیمی خود استفاده کنید.
  • از مصرف آبمیوه‌های صنعتی که قند زیادی دارند، دوری کنید.
  • غذا را آرام جویده تا احساس سیری کنید.
  • فعالیت بدنی و ورزش را در برنامه‌ی خود، حتما قرار دهید.
  • نوشیدن آب، مایعات و آبمیوه‌های طبیعی در طول روز را فراموش نکرده و در برنامه‌ی رژیم سریع لاغری خود بگنجانید.

دلایل تجمع چربی در قسمت شکم و پهلوها

همان‌طور که می‌دانید، توده‌های چربی در قسمت‌های مختلفی از بدن تجمع می‌کنند. در این میان، شکم و پهلوها، بیشتر از سایر قسمت‌های بدن این توده‌های چربی را انباشته کرده و باعث نامتناسب شدن اندام ما می‌شوند. قبل از این‌که به سراغ لاغری شکم و پهلو بروید، ابتدا باید بدانید که، توده‌های چربی به چه دلیل در این بخش از بدن زیاد انباشته می‌شوند. برخی از دلایل تجمع چربی در این قسمت‌ها، به قرار زیر است:

  • پرخوری زیاد

یکی از دلایل مهم در تجمع چربی در قسمت شکم و پهلو، پرخوری زیاد از حد است. در این زمان کالری، بیشتر از نیاز بدن وارد آن می‌شود.

  • عدم تحرک

عدم تحرک کافی یا نداشتن فعالیت، ازعوامل دیگر انباشت چربی، در این قسمت‌ها است. برای لاغری فوری جهت لاغری، همه‌ی افراد باید به صورت مرتب فعالیت فیزیکی داشته باشند. این فعالیت‌ها می‌تواند به شکل پیاده‌روی، دویدن و یوگا انجام شود.

  • کمبود خواب

کمبود خواب، از دیگر عواملی است که منجر به، تجمع چربی در ناحیه پهلو و شکم می‌شود. زمانی که شما خواب کمتر از 8 ساعت دارید؛ میزان ترشح هورمون لپتین که موجب حس سیری در شما می‌گردد، کاهش پیدا می‌کند.

  • استرس و اضطراب

از دیگرعوامل مهم، که در انباشت چربی در این قسمت‌ها موثر است، استرس و اضطراب می‌باشد. استرس به صورت کاملا مستقیم، بر روی هورمون کورتیزول تاثیر می‌گذارد. کاهش ترشح این هورمون در بدن، سبب ایجاد حس گرسنگی می‌شود؛ و در نهایت، فرد تمایل بسیاری به خوردن غذاهای چرب پیدا می‌کند.

چه روش‌هایی در لاغری شکم و پهلو استفاده می‌شوند؟

روش‌های مختلفی برای کاهش وزن، و از بین بردن چربی در قسمت شکم و پهلو وجود دارد که، در ادامه‌ی مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • مصرف شکر را به حداقل برسانید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها که در لاغری این نواحی بسیار موثر است، کاهش مصرف شکر است. بسیاری از ما در طول روز، مقدار زیادی شیرینی مصرف می‌کنیم که، به صورت مستقیم روی این نواحی تاثیرگذار هستند. با کاهش این خوراکی‌ها، تا حد زیادی به لاغری خود کمک نموده‌ایم.

  • مصرف فیبر را زیاد کنید.

از دیگر روش‌های لاغری شکم و پهلو، افزایش میزان مصرف فیبر محلول است. فیبر محلول، در بسیاری از مواد خوراکی مانند: لوبیا، سبزیجات، آجیل و برخی میوه‌ها وجود دارد.

  • روزانه پیاده روی کنید.

ورزش‌های هوازی، یکی از گزینه‌های عالی برای از بین بردن بافت چربی در ناحیه‌ی شکم و پهلو است. اگر آمادگی جسمی شما برای انجام دادن ورزش‌های هوازی، مانند: دوچرخه سواری و دویدن پایین است، توصیه‌ی ما به شما پیاده‌روی به صورت روزانه است. افرادی که برنامه‌ی ورزشی ثابتی ندارند، از پیاده‌روی، برای افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن خود کمک بگیرند.

  • تمرینات قدرتی انجام دهید.

تمرینات قدرتی، یکی از گزینه‌های خوب در برنامه‌ی رژیم سریع لاغری، برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو هستند. نکته‌ای که همواره در این قسمت حائز اهمیت بوده، این است که این تمارین را، تحت نظر مربیان آگاه در این زمینه و داشتن یک برنامه‌ی ورزشی مناسب، انجام دهید.

  • خواب و استرس را مدیریت نمایید.

یکی دیگر از روش‌های مهم در لاغری این نواحی، داشتن خواب کافی و کنترل استرس می‌باشد. این دو عامل، علت‌های مهمی در امر چاقی و اضافه وزن در افراد می‌باشند. تغییر دادن سبک زندگی، می‌تواند بر کاهش یا افزایش وزن، عامل تاثیرگذاری باشد.

  • مصرف پروتئین را افزایش دهید.

افزایش مصرف پروتئین، یکی دیگر از موثرترین روش‌های لاغری شکم و پهلو است. به جای استفاده کردن از مواد غذایی که منبع غنی از کربوهیدرات یا قند هستند، از مواد غذایی که دارای پروتئین زیادی می‌باشند، استفاده کنید.

کلام پایانی

با توجه به مطالبی که در خصوص لاغری در این مطالب ارائه داده‌ایم، همواره این نکته را به یاد داشته باشید که، در هنگام استفاده نمودن از هر برنامه‌ی رژیم سریع لاغری و یا لاغری فوری، سلامتی خود را الویت قرار داده و بدون مشورت با پزشک، متخصصان تغذیه و همچنین مربیان، دست به گرفتن رژیم‌های سخت و دشوار نزنید. لاغری شکم و پهلو و سایر بخش‌های بدن، نباید موجب آسیب دیدن سایر اندام‌های شما شود. برنامه‌ی غذایی مناسب و همچنین ورزش کردن در کنار تمامی این روش‌ها، می‌تواند ضمن سلامتی، شما را به تناسب اندام دلخواهتان نیز برساند.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام