خواص خوراکی قارچ

از جمله فواید قارچ خوراکی، وجود مقادیر زیاد ویتامین B در قارچ است. ویتامین ب موجود در قارچ به عملکرد سالم سیستم عصبی و سلامت پوست کمک می کند. همچنین یک ماده مغذی حاوی ویتامین D است که در بسیاری از غذاها به راحتی در دسترس نیست، زیرا قارچ ها در معرض نور UV می توانند ویتامین D بسازند. به عنوان مثال، قارچ پورتابلا که با اشعه ماوراء بنفش درمان شده است، حاوی بیش از 100 درصد ارزش روزانه ویتامین D است.

قارچ‌ها حاوی کالری و چربی کمی هستند

آیا فکر می کنید که قارچ یک غذای پر کالری است و آن را مصرف نمی کنید ؟ آسوده خاطر آن را مصرف کنید. قارچ غذایی است که می توانید با چشمان بسته آن را در منوهای رژیم غذایی مصرف کنید، در 100 گرم آن تنها 22 کالری وجود دارد. دارای محتوای پروتئین بالا و همچنین محتوای چربی کم است.

قارچ‌ها طعم گوشتی‌ای دارند

مزه قارچ را طعم نمکی مطبوع توصیف کرده اند. زیرا وقتی غذای قارچی‌ای را می‌خورید طعم کاملی در دهان شما باقی می گذارد، احساس می کنید که در حال جویدن هستید، می توانید برای مدت طولانی بجوید که به شما کمک می کند آهسته تر غذا بخورید و با جویدن بیشتر به هضم غذا کمک کنید.

حاوی سلنیوم بالا هستند

قارچ ها یکی از غنی ترین منابع سلنیم در میان محصولات غذایی هستند. این ماده معدنی است که مانند یک آنتی اکسیدان در بدن شما عمل می کند و از سلول ها در برابر آسیب هایی که می تواند منجر به بیماری شود محافظت می کند. سلنیوم همچنین در سیستم ایمنی نقش دارد.

مصرف کمتر گوشت با قارچ

اگر کلسترول یا چربی خون شما بالا باشد، تاکتیکی که اکنون به شما خواهیم گفت، بسیار مفید خواهد بود. هنگام درست کردن غذاهای گوشتی، حجم گوشت را کم کنید و به جای آن قارچ اضافه کنید، طعم گوشتی قارچ به شما این حس را می دهد که گویی فقط گوشت می خورید.

بسته به غذایی که قرار است درست کنید، مثلاً اگر با گوشت چرخ کرده غذا درست می کنید، می توانید قارچ ها را در قطعات کوچکتر اضافه کنید و در ظرف محو کنید. سس پاستا، همبرگر، ساندویچ، شیرینی… شما می توانید این تاکتیک را در تمام وعده های غذایی خود اعمال کنید.

قارچ‌ها تغذیه مناسب و پایداری هستند

کنجکاوی و تمایل به مصرف محصولات پایدار، احترام به طبیعت و جهان در سال‌های اخیر افزایش یافته است، قارچ‌هایی که به نور خورشید، زمین کشاورزی یا آب زیادی نیاز ندارند نیز از این امر حمایت می‌کنند.

هنگامی که آنها را به جای گوشت می خورید، یا آنها را مخلوط می کنید تا گوشت کمتری بخورید. همچنین ردپای کربن کلی وعده های غذایی خود را کاهش می دهید. ما فکر می کنیم ارزش امتحان کردن را دارد.

کلام پایانی

قارچ ها غذاهایی نیستند که از پیتزا جدا شوند و وقتی در غذا دیده می شوند، برخی ممکن است اخم کنند. اما اگر خواص آن را بهتر بدانید قطعا آن را در سبد خرید خود اضافه خواهید کرد.

همچنین می‌توانید مقاله مضرات سیگار بر بدن را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام