بهترین تمرینات برای لاغری ران و باسن

کوچک کردن باسن و ران با ورزش منظم که شامل فعالیت های هوازی و تمرین های تقویتی هدفمند است، یک هدف قابل دستیابی است. سه عضله اصلی در باسن به نامهای ماهیچه های سرینی بزرگ، متوسط و کوچک وجود دارند.

کوچک کردن باسن و فرم دهی

هنگامی که صحبت از کم کردن چربی و تسکین عضلات به خصوص در اطراف باسن شما می شود ، ترکیب صحیح رژیم و ورزش می تواند باعث ایجاد تغییر در شما شود. اما ، از آنجایی که شما نمی توانید در رژیم غذایی یا ورزش چربی را فقط در یک منطقه از بدن خود کاهش دهید ، بسیار مهم است که روی از دست دادن چربی کلی بدن تمرکز کنید.

هنگامی که شروع به کم کردن وزن کردید ، می توانید روی تمریناتی تمرکز کنید که می توانند به تقویت ماهیچه ها در باسن و مرکز بدن کمک کند. داشتن چربی کمتر و عضلات پایین تنه قوی تر ممکن است ظاهری ظریف تر و بامزه تر به باسن شما دهد. به علاوه، داشتن عضلات بیشتر و چربی کمتری به شما کمک می کند کالری را با سرعت بیشتری بسوزانید که این باعث می شود وزن شما راحت تر کنترل شود.

اگر این روشها، حتی با ورزش و رعایت یک رژیم غذایی سالم برای شما افاقه نکردند، توصیه می شود سری به پزشک خود بزنید. زیرا ممکن است یک دلیل اساسی برای این امر وجود داشته باشد، مثلا اختلال تیروئید. همچنین کار با یک متخصص رژیم غذایی، و یا یک مربی خصوصی یا هر دو ممکن است مفیدتر باشد.

بهترین راه‌های از بین بردن چربی و کوچک کردن باسن

کوچک کردن باسن معمولا یکی از اهداف تناسب اندام است. روش های زیادی وجود دارد که با استفاده از انها شخص می تواند به این هدف دست یابد. در دنیای عالی و پیشرفته امروزی، شما قادر خواهید بود وزن خود را انتخاب کنید.

متأسفانه، وقتی بدن شما به انرژی احتیاج دارد، آن را از تمام بدن شما می گیرد. اما اگر به طور خاص فقط روی از دست دادن چربی لگن تمرکز نکنید، ترفندهای فوق العاده‌ایی وجود دارند که می تواند در مورد برنامه غذایی و برنامه ورزش شما و نگرش شما نسبت به زندگی به طور کلی مفید باشد و کوچک کردن باسن شما را عملی کند.

دویدن

دویدن یک ورزش عالی برای کاهش وزن بدن است. عضلات ساق و باسن هر دو درگیر است که به ران ها و باسن شکل مشخص تری می بخشد. این فعالیت هوازی عملکرد قلب و ریه را نیز بهبود می بخشد و پایین تنه را تقویت می کند.

همچنین، به جز یک جفت کفش مناسب، نیازی به تجهیزات خاصی ندارد. دویدن برای از بین رفتن چربی، بهتر از پیاده روی است زیرا کالری بیشتری می سوزاند. اما اگر فرد قادر به دویدن نباشد، پیاده روی نیز در مقایسه با استراحت و لم دادن روی مبل گزینه مناسب تری برای سوزاندن کالری و چربی است.

تمرینات اینتروال

تمرینات اینتروال نوعی از تمرینات فیزیکی است که بر اساس تغییر شدت تمرین انجام می‌شود. در واقع در این سبک تمرین، شما شدت تمرین خود را از شدت کم به زیاد و از زیاد به کم به صورت متناوب تغییر می‌دهید.

وقتی شما یک دوره تمرینات قلبی عروقی را در یک شدت بدون تغییر برای یک دوره زمانی تکمیل می‌کنید، بدن وارد یک حالت پایدار می‌شود. در این حالت پایدار بدن با سرعتی که شما در آن هستید، تطبیق پیدا کرده و انرژی را ذخیره می‌کند.

پیاده‌روی کردن

پیاده‌روی کردن یک راه آسان برای کوچک کردن باسن و در عین حال سالم نگه داشتن قلب و ریه ها است. پیاده‌روی کردن و قدم زدن باعث افزایش استحکام و قدرت عضلات در باسن و قسمت بالای پاها می شود.

اسکوات یا اسکات

اسکوات قسمت عمده بسیاری از برنامه های ورزش است. این به احتمال زیاد به دلیل توانایی آن در بکار گرفتن چندین عضله در باسن، پاها و شکم به طور همزمان است.

در بدن سازی و تناسب اندام، اسکوات یا اسکات حرکتی است چند مفصلی که عضلات چهارسر ران را هدف گرفته اما به خاطر ماهیتی که دارد، عضلات پشت، عضلات سرینی (باسن)، عضلات شکم و عضلات همسترینگ (پشت پا) را هم درگیر می کند.

به طور منظم تمرین کنید

ثبات برای نتجه گرفتن بسیار مهم است. تمرین روزمره ای را انجام دهید که ترکیبی از تمرین های هوازی و تمرینات قدرتی برای بدست اوردن بهترین مزایای استفاده از بدن باشد.

داشتن یک رژیم غذایی متعادل

رای کاهش وزن، فرد باید کالری کمتری نسبت به سوخت و ساز بدن مصرف کند. به این کسری کالری کاهش وزن گفته می شود. برای از دست دادن ۱ پوند وزن، فرد به کسری ۳۵۰۰ کالری نیاز دارد.

کاهش استرس

استرس باعث می شود بدن هورمونی به نام کورتیزول آزاد کند. کورتیزول بر متابولیسم تأثیر می گذارد و هوس قند و سایر کربوهیدراتهای تصفیه شده را تحریک می کند. این باعث می شود چربی در بدن ایجاد شود که عمدتا نیز در قسمت باسن و اطراف شکم تجمع میکند.

افرادی که استرس بالایی دارند، بیشتر مستعد احساس خستگی هستند، بنابراین امکان دارد وسوسه شوند تا به جای تهیه یک غذای سالم در خانه، فست فود سفارش دهند. همچنین ممکن است این به معنای ان باشد که آنها کمتر ورزش می کنند. این عادت های غلط می توانند به سرعت منجر به افزایش وزن شوند.

به اندازه کافی خوابیدن

کمبود خواب ممکن است بر متابولیسم و سطح هورمون در بدن و در نتیجه تجمع چربی در نواحی ای مثل اطراف باسن و ران ها تأثیر منفی بگذارد. خسته بودن نیز می تواند منجر به هوس غذاهای ناخواسته و فست فود شود.

در کنار هم ، این اثرات خطر افزایش وزن را افزایش داده و کاهش وزن را برای فرد دشوارتر می کند. با ایجاد یک روال منظم در شب ، چرخه خواب ضعیف را بشکنید. هدف این است که هر شب در همان ساعت به رختخواب بروید و هر روز صبح در همان ساعت از خواب بیدار شوید. هر شب ۷ تا ۸ ساعت خوابیدن ضروری است.

کلام پایانی

برای رسیدن به لاغری سریع ران و باسن بهتر است، ۶ روز در هفته و هر بار ۱ ساعت بدوید. اگر کار شما جوری است که باید زیاد پشت میز بنشینید، حتما با بلند شدن از صندلی کاری انجام دهید. دویدن با سرعت زیاد و زمان کم باعث افزایش حجم عضلات ران می‌شود. دویدن برای لاغری سریع ران و باسن بسیار موثر است، حتی اگر بر روی تردمیل باشد.

همچنین می‌توانید مقاله انواع تیپ بدنی و سوخت و ساز آن‌ها را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام