چقدر می توانید در یک ماه وزن کم کنید؟

 لاغری فوری، تناسب اندام فوری، پیکر تراشی، چربیسوزی فوری، با این برنامه چقدر در ماه لاغر میشم؟ چقدر باید وزن کم کنم؟من هم مثل دوستم می توانم وزن کم کنم؟ و.. .اینها همه و همه سوالاتی هستند که این روزها در مرکز مشاوره و هنگام مشاوره دادن به مراجعینم زیاد با آن روبرو میشوم! در جامعه‌ای امروزه، باتوجه به سرعت گرفتن رشد فناوری های علمی روز دنیا، تناسب اندام فوری و رسیدن به بدن دلخواه هم جزیی از این پیشرفت و سرعت، شده.وقتی مثلا در مورد گوشی هوشمند صحبت می کنیم، سرعت و پردازش بالا، سرعت، کیفیت همه و همه برای تکنولوژی، خوب هستند، اما در مورد کاهش وزن این بهترین سیاست نیست.

 

رژیم های غذایی مد روز که وعده کاهش وزن زیادی را می دهند در بهترین حالت شما را گرسنه می کنند و در بدترین حالت عادت های ناسالم و افزایش وزن مجدد را برای شما به ارمغان می آورند.

 

بنابراین “عدد جادویی” برای کاهش وزن و حفظ آن چیست؟

نکته مهم در لاغری و تناسب اندام، رعایت رژیم غذایی است. در کنار رعایت تمرینات ورزشی، داشتن تحرک و رعایت رژیم غذایی که مهم ترین مورد در تناسب اندام و لاغری است.

 

 

وزن کم کردن سالم

کاهش وزن می تواند فوق العاده ساده و در عین حال فوق العاده چالش برانگیز باشد. اگر کالری کمتری نسبت به کالری که می‌سوزانیم دریافت کنیم، به سوزاندن چربی‌های ذخیره‌شده برای سوختن ختم می‌شوند. اما زندگی به این سادگی نیست رویدادهای اجتماعی، تعطیلات و جشن هایی وجود دارد که همگی حول محور غذا می چرخند.متاسفانه تعطیلات، دورهمی ها، جشنها، مراسم و… بهانه ای شده اند برای دور شدن از رعایت های تغذیه ای!    

 

یک کیلو کاهش وزن معادل چند کالری است؟

چربی بدن یک زن با وزن مثلا 68 کیلو معادل 110 هزار کالری و میزان 80 هزار کالری برای آقایان. اگر می خواهید میزان چربی بدنتان کاهش یابد، باید جلوی ورود کالری را بگیرید! یعنی سوختن کالری بدنتان از میزان ورودی آن بیشترباشد.

 

 

هنگام تلاش برای کاهش وزن، یک برنامه غذایی جامع و ورزش با هدف سالم‌تر شدن – نه فقط تناسب اندام با لباس جدید یا ظاهر خوب- به کاهش وزن و حفظ آن کمک می‌کند. مهم است که هم روی بهبود عادات غذایی خود و هم بر فعالیت بدنی بیشتر تمرکز کنید.تمرینات قدرتی مانند بلند کردن وزنه یا انجام تمرینات با وزن بدن به همراه برخی تمرینات تناوبی با شدت بالا می تواند متابولیسم شما را تقویت کند که برای کاهش وزن اضافی لازم است. ورزش هوازی در حالت ثابت نیز می تواند به سوزاندن مقداری کالری کمک کند.

 

رضا ناصری؛ «ورزش باعث افزایش میزان متابولیسم و ​​ایجاد توده عضلانی بیشتر می‌شود، که به شما امکان می‌دهد بعد از جلسه ورزش به سوزاندن کالری ادامه دهید. 

 

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام