امروزه همه دوست دارند لاغر شوند و متناسب و خوش اندام باشند. لاغر شدن به همت و برنامه ریزی صحیح نیاز دارد. بدن سالم در هر اندازه که باشد نیاز به غذای سالم دارد. اگر می خواهید با رژیم غذایی لاغر شوید می بایست در رژیم شما مواد مغذی و آنتی اکسیدان وجود داشته باشد. مواد غذایی کم کالری، موادی که حاوی پروتئین و فیبر هستند را برای لاغری انتخاب کنید. در مقاله چی بخوریم لاغر بشیم ؟ ما به دنبال راهکارهایی هستیم که با رژیم غذایی سالم و غذاهای مقوی و کم کالری بتوانید به وزن ایده آل برسید.

 

چی بخوریم لاغر بشیم 

اگر تصمیم به لاغری گرفته اید 3 وعده غذایی و 3 میان وعده را فراموش نکنید. مقدار کالری را در 6 وعده کم یا زیاد نکنید. برای لاغر شدن فقط به رژیم غذایی اکتفا نکنید، زیرا برای کم کردن وزن به تحرک بدنی و ورزش نیز نیاز دارید. مشکل بیشتر افرادی که سریع چاق می شوند این است که هنگام سیر شدن باز غذا می خورند زیرا نمی دانند بدن آنها به چه مقدار کالری نیاز دارد. چی بخوریم لاغر بشیم بستگی به نوع غذایی دارد که شما در طول روز مصرف می کنید. هنگام خرید، چیپس، کیک، شیرینی، نوشابه، پاستیل و بستنی را از لیست غذایی خود حذف کنید.

رژیم غذایی مناسب صبحانه

خوردن صبحانه مهمترین وعده غذایی است که هیچگاه نباید از برنامه غذایی خود حذف کنید. صبحانه چی بخوریم لاغر بشیم؟ مواد غذایی که در زیر آمده اند به سرعت وزن شما را کاهش می دهند.

  • دانه کتان

دارای فیبر قابل حل ویسکوز، که آب را جذب می کند و در کاهش سرعت هضم غذا موثر است. دانه کتان تاثیر زیادی بر کنترل اشتها و کاهش وزن دارد . تهیه نوشیدنی تخم کتان، نان پخت شده با تخم کتان و همراه با آب و غلات برای صبحانه بهترین کاهش دهنده وزن است.

  • آجیل

آجیل به ویژه بادام سرشار از پروتئین و فیبر در رژیم غذایی مدیترانه ای باعث کاهش وزن سریع می شود. آجیل را با گرانولا خانگی، پنیر خانگی یا ماست مخلوط کنید و صبحانه میل کنید.

  • جو دوسر

بلغور جو دوسر سرشار از فیبر و پروتئین با کالری کم که روی کنترل وزن و اشتها تاثیر دارند. 235 و 7 گرم بذر کتان مخلوط کنید و صبحانه میل کنید.

  • چای سبز

صبحانه یک لیمو در چای سبز بچکانید به همراه مقداری عسل و زنجبیل و نعناع بنوشید.

  • قهوه

قهوه به دلیل وجود کافئین، با چربی سوزی و سوخت و ساز به کاهش وزن بدن و کنترل وزن  شما کمک می کند.

  • گریپ فروت

دارای فیبر و آب کافی است و به کاهش وزن کمک میکند، همچنین دارای کالری کمی است.

رژیم غذایی با میوه جات

میوه چی بخوریم لاغر بشیم؟ میوه جات یکی از مواد غذایی کم کالری است که در کاهش وزن و احساس سیری نقش مهمی دارد.

  • بلوبری

دارای فیبر و آنتی اکسیدان بالا وکالری کم است که به کاهش وزن و تنظیم متابولیسم بدن کمک می کند.

  • سیب

خوردن سیب خام به پایین نگه داشتن وزن، کاهش اشتها و جلوگیری از پر خوری کمک می کند.

  • انگور قرمز

پوست انگور حاوی ترکیبات معروفی به نام رزوراترل است که سرعت متابولیسم بدن را بالا می برد، از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند و در نهایت به کاهش وزن کمک می کند انگور قرمز همان شراب است.

  • موز

موز دارای مقداری نشاسته مقاوم است و به کالری سوزی کمک می کند. روزی یک عدد موز تغییرات زیادی در بدن شما ایجاد می کند.

  • آووکادو

آووکادو مقدار زیادی اسید روغنی دارد که بدن شما برای عملکرد مناسب به آن نیاز دارد.

رژیم غذایی با سبزیجات

سبزیجات چی بخوریم لاغر بشیم؟ سبزیجات یکی دیگر از دسته مواد غذایی سالم و کم کالری که بصورت خام و پخته استفاده می شود.

  1. کرفس و کلم بروکلی

کرفس سبزی کم کالری و دارای فیبر است. کلم بروکلی دارای فیبر و آهن و کلسیم است که هر دو در کاهش وزن موثر هستد.

  1. قارچ

قارچ اشتها برانگیز و مقوی ولی کم کالری است. چربی ندارد و سرشار از فیبر، پتاسیم، فسفر، تیامین و اسیدفولیک است. دو هفته منظم مصرف اسفناج باعث کاهش وزن چشمگیری می شود.

  1. اسفناج

مصرف اسنفاج به کنترل وزن کمک می کند.

  1. سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از نشاسته است و سه برابر نان سفید شما را سیر می کند. خاصیت چربی سوزی عالی دارد.

 

کلام پایانی

بطور کلی در جواب سوال چی بخوریم لاغر بشیم ؟ باید گفت بیشتر مواد غذایی که ما مصرف می کنیم را اگر بطور صحیح مصرف کنیم باعث کاهش وزن می شوند. رژیم ما از هر غذایی تشکیل شده باشد می بایست مخلوط درستی از مواد مغذی شامل پروتئین، چربی، سبزیجات و میوه جات و…. باشد. در کنار چی بخوریم لاغر شویم؟ چه ورزشی انجام دهیم نیز مهم است. برای کاهش وزن، ورزش و انجام فعالیت و تحرک بدنی لازم و موثر است. امید است مطالب این گفتگو مثمر ثمر باشد.

 

همچنین میتوانید مقاله (آیا چاقی ناشی از اختلال روانی است؟) را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام