چگونه با ورش چاق نشویم؟

سوالی است که همیشه با تغذیه و ورزش همراه است. اگر فکر می کنید که افزایش وزن بسیار آسان است، بهتر است نگرش خود را تغییر دهید، زیرا افزایش وزن می تواند به اندازه کاهش آن و حتی بیشتر از آن سخت باشد.در این مقاله به اجزای مختلف یک میان وعده سالم بعد از تمرین می پردازیم و توضیح می دهیم که چگونه برای بدن مفید هستند.

خوردن صبحانه بعد از تمرین به بدن کمک می کند تا انرژی از دست رفته را جبران کند.

تا آخر مقاله با ما همراه باشید تا به شما راهکارهای اینکه چگونه با ورزش چاق نشویم را نشان دهیم.

چگونه با ورزش چاق نشویم

اینکه چگونه با ورزش چاق نشویم یکی از مهمترین نکات برای داشتن اندامی متناسب است و برای سلامت بدن ما بسیار مهم است. فعالیت بدنی انرژی زیادی مصرف می کند. اگر سطح انرژی ظرف 15 تا 30 دقیقه پس از پایان تمرین دوباره پر نشود، برای بدن سخت است. حتی خوردن یک میان وعده کوچک بعد از ورزش می تواند به بازیابی سطح انرژی بدن شما کمک کند. یکی از بزرگترین نگرانی های ما این است که چند ساعت بعد از تمرین می توانیم غذا بخوریم و اینکه چگونه با ورزش چاق نشویم.

ما می دانیم که پس از ورزش نباید چیزی خورد، زیرا بلافاصله منجر به چاقی می شود. در حین ورزش، انرژی زیادی می سوزانید و احساس ضعف و بی حالی می کنید. بدون شک ورزش با معده خالی بی فایده نیست اما عوارض زیادی را برای بدن به همراه دارد. منابع پروتئینی تنها منابعی هستند که بعد از ورزش به آنها نیاز دارید. سفیده تخم مرغ، پروتئین، پنیر یا سینه مرغ بعد از تمرین از تحلیل رفتن عضلات ما جلوگیری می کند. کاهش وزن نیازمند یک رژیم غذایی سالم سرشار از فیبر و پروتئین است.

بعد از ورزش چه بخوریم تا چاق نشویم ؟

چگونه با ورزش چاق نشویم؟ بعداز ورزش چه غذایی بخوریم تا چاق نشویم؟ اینها سوالاتی هستند که به ذهن همه افرادی که ورزش می کنند تا لاغر شوند یا وزنشان ثابت بماند، خطور می کند.  برای جایگزینی سریع و موثر ذخایر گلیکوژن بدن با وعده غذایی بعد از تمرین، یک میان وعده پروتئین کربوهیدرات میل کنید. پروتئین به بدن شما انرژی سریع و پایدار می دهد.

گزینه های سالم شامل یک تکه نان سبوس دار با کره بادام یا نان پیتا و یک تخم مرغ آب پز سفت است. از خوردن غذاهای سرشار از چربی و روغن مانند غذاهای سرخ شده و چیپس خودداری کنید. پروتئین بهترین ماده مغذی برای تقویت و ساخت عضلات است. اما پروتئین به جز عضله سازی فواید دیگری برای بدن دارد. پروتئین در بدن نقش موثری در تولید آنزیم ها، تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن، ساخت بلوک های پوست، مو، رباط ها، استخوان ها و تعادل مایعات بدن دارد. در طول ورزش، بدن از گلیکوژن به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. پس از ورزش، بدن ذخایر انرژی خود را تخلیه می کند.

بهترین زمان غذا خوردن بعد از ورزش

خیلی از افراد  فکر می کنند برای افزایش ایمنی برای کاهش وزن بهتر است بعد از تمرین غذا نخورند، اما این تفکر بسیار اشتباه است. بهتر است بعد از یک ورزش با شدت متوسط، ظرف دو ساعت بعد از تمرین غذا بخورید. بلافاصله بعد از تمرین غذا نخورید و البته 3 تا 4 ساعت قبل از تمرین غذای سنگین نخورید. خوردن پروتئین و کربوهیدرات از 30 دقیقه پس از ورزش می تواند ذخایر انرژی از دست رفته را جبران کند و پروتئین و کربوهیدرات به بازسازی بافت عضلانی آسیب دیده کمک می کنند.

توصیه می شود بین 30 تا 60 دقیقه بعد از تمرین صبحگاهی، یک صبحانه مغذی و سرشار از پروتئین مصرف کنید.

میان وعده پس از ورزش چی بخوریم؟

بعد از ورزش و تمرین بدنی می بایست شکم خود را با یک میان وعده مقوی پر کنید. بدن شما در حین ورزش از منابع انرژی مهمی استفاده می کند و اگر این انرژی ها به سرعت دوباره پر نشوند، توانایی بدن برای ریکاوری به خطر می افتد. در زیر به برخی از میان وعده های غذایی مقوی اشاره می کنیم که می بایست بعد از ورزش بخورید.

  • کربوهیدرات ها
  • مواد پروتئینی
  • موادی که دارای امگا 3 هستند
  • مواد لبنی
  • تخم مرغ
  • انواع چای گیاهی
  • نوشیدن آب

 

کلام پایانی

در مقاله چگونه با ورزش چاق نشویم؟ (چاقی) در مورد بهترین زمان برای غذا خوردن بعد از ورزش صحبت کردیم. پس سعی کنید قبل از شروع تمرین، برای تغذیه خود برنامه ریزی کنید.بدن شما مانند یک ماشین است و برای حرکت به سوخت نیاز دارد. اگر نوع مناسب در زمان مناسب مصرف شود، این سوخت از طریق مصرف غذا و نوشیدنی تامین می شود.

 

همچنین میتوانید مقاله (ورزش برای لاغری کل بدن) را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام