ورزش برای لاغری کل بدن در خانه

امروزه کاهش وزن و لاغری یکی از دغدغه های روزمره ما شده است. البته یک برنامه غذایی مناسب با برنامه تمرینی کاهش وزن متعادل، میزان کالری دریافتی شما را بهتر کنترل می کند. اگر شما هم دوست ندارید یا وقت ندارید به باشگاه بروید پس به مقاله، ورزش برای لاغری توجه کنید و تمرینات چربی سوزی و لاغری را در خانه بدون تجهیزات خاص انجام دهید.

ورزش هوازی برای مواقعی است که می خواهید تاثیر سریعی روی بدن خود داشته باشید. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید و از لیست بهترین تمرینات لاغری ما مطلع شوید.

برای ورزش برای لاغری کل بدن می بایست تمرینات ورزشی را در خانه انجام دهیم.  اگر این حرکات را در برنامه تمرینی روزانه خود بگنجانید، مطمئن می شوید که بدن خود را تا آخر عمر در حالت طبیعی نگه داشت اید. در اینجا این تمرینات و حرکات را به شما معرفی می کنیم.

  • ورزش شنا

یکی از ورزش های مهم و موثر در ورزش برای لاغری کل، ورزش سینه است که مخصوصا برای تقویت عضلات سینه بسیار مناسب است. برای این ورزش ابتدا دستان خود را در دو طرف قفسه سینه قرار دهید. وزن بدن خود را در حالی که روی دستان خود دراز کشیده اید حمایت کنید. حالا بدن خود را بالا بیاورید و شانه های خود را به حالت اولیه پایین بیاورید. می‌توانید این تمرین را با چرخاندن دست‌ها به سمت کمر خود برای تمرین عضلات سه سر خود تغییر دهید. اگر در ابتدا برایتان سخت بود، می توانید از زانوهای خود کمک بگیرید.

  • ورزش اسکوات

ورزش اسکوات برای تقویت پایین تنه و ستون فقرات مناسب است. در این ورزش ابتدا صاف بایستید و پاهای خود را بیشتر از عرض شانه باز کنید، دست ها را به بدن نزدیک کنید. سپس ستون فقرات خود را ثابت نگه دارید و سینه و چانه خود را بالا نگه دارید. باسن خود را به عقب فشار دهید و زانوهای خود را خم کنید انگار روی صندلی نشسته اید.

اطمینان حاصل کنید که زانوها به سمت داخل یا خارج خم نشده اند، آنقدر پایین بیاورید تا ران ها موازی زمین شوند. دست های خود را در یک موقعیت راحت در مقابل خود قرار دهید. برای یک ثانیه در همین حالت بمانید، پاهای خود را صاف کنید و به حالت اولیه برگردید.این تمرین ساده را در سه ست و 20 بار در هر ست تکرار کنید.

  • ورزش لانگ

ورزش لانگ در ورزش برای لاغری کل بدن برای تقویت ماهیچه های با مناسب است. برای انجام این ورزش با پاهای خود شروع کنید. با پای راست خود یک قدم بزرگ بردارید. سپس زانوی چپ خود را به سمت پایین خم کنید. زانو را به حالت اولیه برگردانید و در سمت مخالف تکرار کنید.

  • ورزش وال سیت

برای انجام این ورزش ایستاده و  به دیوار تکیه دهید. هنگام پایین آمدن، پاهای خود را از دیوار دور نگه دارید. بدن خود را پایین بیاورید تا زانوها و مچ پاها بصورت زاویه نود درجه شوند. بدن خود را طوری درگیر کنید که قسمت پایین کمرتان با دیوار تماس داشته باشد.

  • ورزش برپی

بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. بازوهای خود را در کنار بدن خود نگه دارید. با دستان خود در جلوی بدن خود چمباتمه بزنید. دستان خود را روی زمین قرار دهید و پاهای خود را به عقب بکشید. در اینجا یک حرکت شنا بروید. بایستید، بپرید و دستان خود را در پشت خود باز کنید. هنگام پریدن پاهای خود را به انگشتان پا نزدیک کنید. صاف بایستید، دست های خود را بالای سر خود ببرید و بپرید. این حرکت را برای سه ست و هر ست ۱۰ بار تکرار کنید.

  • ورزش کرانچ

این ورزش یکی از حرکات در ورزش برای لاغری کل برای آب کردن چربی های شکم مناسب است. این ورزش را با دراز کشیدن به پشت شروع کنید. زانوهای خود را خم کنید و دستان خود را روی سینه یا پشت سر قرار دهید. سپس شکم خود را به عقب بکشید و ماهیچه های خود را سفت کنید تا شانه بلند شود. مطمئن شوید که گردنتان صاف است و از بازوهایتان برای بالا کشیدن بالاتنه استفاده نکنید. به حالت شروع ورزش پایین بیایید و دوباره تکرار کنید.

  • ورزش پلانک

برای تمرین ورزش برای لاغری کل توسط حرکات بدنی پلانک ابتدا دست ها را مستقیما زیر شانه ها قرار دهید. بدن خود را درگیر کنید و عضلات خود را منقبض کنید تا بدن خود را تثبیت کنید. گردن و ستون فقرات را در وضعیت طبیعی قرار دهید. سر باید با کمر برابر باشد. در همان وضعیت بمانید.

 

کلام پایانی

شما هم اگر وقت باشگاه رفتن ندارید می توانید با این حرکات ورزشی به تناسب اندام برسید. علاوه براین،  باید یک رژیم غذایی اساسی و غنی و همچنین ورزش و استراحت کافی داشته باشید تا به تدریج به هدف خود نزدیک شوید. برای ورزش برای لاغری کل بدن فعالیت های ورزشی فوق را با دقت و اصول صحیح انجام دهید. برای رسیدن به هدف عجله نکنید. اما گام به گام عضلات خود را تقویت کرده و چربی را از دست دهید.

 

همچنین میتوانید مقاله (تثبیت وزن با ورزش) را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام