چربی سوزی امروزه یکی از دغدغه های بسیاری از افراد است و همه دوست دارند آن را تجربه کنند. در واقع، بسیاری از ما حوصله رژیم های سنگین و ورزش های طولانی برای کاهش وزن و چربی سوزی را نداریم و به دنبال راه حل های سریع هستیم. برخی از روش ها به ما کمک می کنند تا سریعتر چربی بسوزانیم و به وزن ایده آل برسیم.

 

روش های لاغری سریع با ورزش در خانه

علاوه بر رژیم غذایی و ورزش، بسیاری از عوامل دیگر نیز می توانند بر کاهش وزن و چربی و لاغری سریع با ورزش در خانه تأثیر بگذارند. خوشبختانه، اقدامات بسیار ساده ای وجود دارد که می توانید برای افزایش چربی سوزی انجام دهید.

  • تمرینات قدرتی

تمرینات قدرتی تمرینی است که در آن باید عضلات خود را در مقابل مقاومت منقبض کنید. به طور معمول، تمرینات قدرتی شامل بلند کردن وزنه برای عضله سازی در طول زمان است. تمرینات با وزن بدن، بلند کردن وزنه یا استفاده از تجهیزات ورزشی برخی از راه‌های آسان برای شروع تمرینات قدرتی هستند.

  • ورزش هوازی

تمرین هوازی با شدت بالا که به عنوان راهی مناسب برای کاهش وزن نیز شناخته می شود، نوعی تمرین است که برای مدت زمان کوتاهی برای بالا بردن ضربان قلب انجام می شود. مطالعات نشان می دهد که تمرینات هوازی می تواند در افزایش چربی سوزی و کاهش وزن بسیار موثر باشد.

گنجاندن بیشتر غذاهای غنی از پروتئین در رژیم غذایی شما یک راه موثر برای کاهش اشتها و چربی سوزی بیشتر است. این روش به ویژه برای از بین بردن چربی شکم مناسب است. البته لازم نیست کربوهیدرات ها و غذاهای مورد علاقه خود را حذف کنید. کافی است مقدار آنها را کمی کاهش دهید و پروتئین را جایگزین کنید. بعد از مدت کوتاهی نتیجه شگفت انگیزی خواهید دید.

  • استراحت و خواب مناسب

جالب است بدانید که نتایج برخی از مطالعات نشان می دهد افرادی که کمتر از 7-6 ساعت در شب می خوابند بیشتر در معرض چاقی و اضافه وزن هستند. این احتمالاً به دلیل استرس ناشی از کمبود خواب است که شما را مجبور به خوردن تنقلات و مواد چاق کننده می کند.

  • تاثیر سرکه بر چربی سوزی

سرکه به دلیل فواید بسیارش برای سلامتی شناخته شده است. سرکه علاوه بر اثرات مثبتی که بر سلامت قلب، کنترل قند خون و غیره دارد، به چربی سوزی کمک می کند. در صورت امکان از سرکه سیب برای این کار استفاده کنید. مصرف سرکه باید 1 تا 2 قاشق غذاخوری در روز باشد که بیشتر از آن توصیه نمی شود.

  • چربی مفید

اگرچه همیشه به شما می گویند برای کاهش وزن چربی نخورید، اما باید بدانید که مصرف چربی های سالم از افزایش وزن جلوگیری می کند و باعث می شود برای مدت طولانی احساس سیری کنید.برخی از منابع چربی های سالم عبارتند از روغن زیتون و آجیل.

  • استفاده از نوشیدنی های سالم

جایگزینی نوشیدنی های سالم مانند آب میوه های طبیعی، آب سبزیجات، استفاده از عسل به عنوان شیرین کننده و غیره. به جای نوشیدنی های شیرین شده با قند یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش چربی سوزی است.

  • مصرف فیبر

فیبر محلول به آرامی در دستگاه گوارش حرکت می کند و به آرامی جذب می شود. در نتیجه با مصرف فیبر، برای مدت طولانی تری احساس سیری خواهید کرد.

  • مصرف پرو بیوتیک

پرو بیوتیک ها باکتری های مفیدی در دستگاه گوارش هستند که به سلامت کلی بدن کمک می کنند. افزایش مصرف پروبیوتیک از طریق غذا یا مکمل ها ممکن است چربی سوزی و کنترل وزن را افزایش دهد.

 

کلام پایانی

همانطور که می بینید راه های زیادی برای لاغری سریع با ورزش در خانه وجود دارد که به راحتی می توانید هر کدام را که می خواهید انتخاب و انجام دهید. اما بدانید که هیچ معجزه ای وجود ندارد و این روش ها فقط سریعتر از رژیم هستند و روند چربی سوزی را تسریع می کنند. اما برای به دست آوردن نتایج مطلوب، بهتر است مدتی آن ها را انجام دهید یا روش های ساده ای را انتخاب کنید و همیشه به عنوان عادات مثبت از آنها پیروی کنید تا اندامی خوب و روحیه ای شاداب داشته باشید.

 

همچنین میتوانید مقاله (چه موادی قاتل چربی هستند؟) را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام