کاهش وزن :

همانطور که  می دانید بسیاری از افراد به دنبال روش هایی هستند که می خواهند به یک تناسب اندام ایده آل برسند. شاید شما هم جز همین دسته از افراد باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روش های کاهش سایز با ورزش باید به شناخت اندام خود برسید. در واقع ژنتیک، بیماری، عدم تحرک، استفاده از برخی مواد مخدر و یا نوشیدنی های الکی و … می تواند در اندام شما تاثیرگذار باشد.

با اینکه امروزه علم بسیار پیشرفت داشته است، سعی داشته است روش های کاهش سایز با ورزش را به ما نشان دارد. همچنین از استفاده برخی از مواد خوراکی ما را برحذر دارد. ورزش کردن با توجه به این که نوعی فعالیت تحرکی محسوب می شود، باعث تعرق و سوزاندن چربی های بدن می شود.

لاغری موضعی و انواع روش های کاهش سایز با ورزش

استفاده از کلمه لاغری نمی تواند درست باشد. زیرا لاغری خود یک بیماری محسوب می شود. سعی کنید که به دنبال تناسب اندام باشید. در واقع زیبایی بدن به تناسب اندام ربط پیدا می کند. سعی کنید از کلمه لاغری استفاده نکنید. در صورتی که بخواهید به تناسب اندام برسید، باید نکاتی را در زمینه فعالیت های ورزشی و استفاده از تغذیه مناسب رعایت کنید. برای رسیدن به تناسب اندام نیازی نیست که چیزی نخورید، بلکه باید به اندازه کالری مورد نیاز بدن خود را کسب کنید.

استفاده از سبزی جات و میوه، کربوهیدرات به مقدار کافی، کلسیوم و آهن می تواند در روش های کاهش سایز با ورزش کمک کننده باشد. برخی ورزش ها هم می تواند کمک کند. تغذیه خوب باعث می شود که شما بتوانید از پس ورزش ها بربیایید. در صورتی که دارای شکم بزرگی هستید ورزش هایی را باید انجام دهید که بیشتر مربوط به شکم می شود. در صورتی که دارای پا ها و باسن بزرگ تری هستند و می خواهید آن را به تناسب برسانید، باید بیشتر ورزش های پایین تنه کار کنید.

برای انجام اینکار ها بهتر است که با یک مشاور تغذیه صحبت کنید. زیرا وی با توجه به تناسب و بیماری هایی که دارید به شما نکاتی را ارائه می کند که از بروز بیماری ناشی از تناسب اندام و یا لاغری جلوگیری به عمل می آورد. بسیاری از افراد به صورت خود سر در این زمینه ها سعی کردند خود را به اصطلاح لاغر کنند اما برای خود ناراحتی های معده و … را به وجود آوردند. سلامت دستگاه گوارش و رسیدن برخی از ویتامین ها بر اساس گروه سنی بسیار اهمیت دارد.

لاغری موضعی چیست؟

در این مقاله سعی می کنیم تمرکز خود را در یک روش تناسب اندام که لاغری موضعی نام دارد بگذاریم. با توجه به اینکه اشخاص بنابه دلائلی دچار چاقی شده اند می توانند از روش های کاهش سایز با ورزش استفاده کنند. که در واقع به صورت اختصاصی بخشی از بدن خود را لاغر کنند.

به عنوان مثال امکان دارد چربی ها در ناحیه شکم جمع شود. با لاغری موضعی می توان این بخش از بدن را لاغر تر کرد. شاید این موضوع کمی سخت به نظر برسد، اما راهکار هایی که در این زمینه از مشاور تغذیه می گیرد می تواند به شما بسیار کمک کند. چربی های موضعی در بخش هایی مانند شکم پهلو، ران و باسن، غبغب و بازو جمع می شوند. چربی های موضعی شاید به راحتی از بین نروند، اما کاهش ساز با کمک ورزش و تغذیه می تواند در این زمینه به نفع بسیاری از افراد باشد.

چه چیزی باعث چاقی یک قسمت از بدن فرد می شود؟

عدم تحرک و ژنتیک می تواند ، در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشد. به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود که حداقل روزی چند دقیقه در محل کار و یا در خانه قدم بزنند. نشستن و یا خوابیدن بیش از حد به هیچ عنوان به نفع کسی نیست.  بیشترین چربی هایی که یک فرد می تواند جمع کند چربی های مربوط به شکم است.

چربی های جمع شده در شکم می تواند به دلیل عدم تحرک و استفاده بیش از حد شیرینی جات باشد. در صورتی که فرد به این قضیه واقف باشد، سعی می کند روش های کاهش سایز با ورزش را پیروی کند که بتواند به یک نتیجه درست برسد. سلامت در اندام می تواند به وی برای فعالیت های روزانه و حتی سلامت برخی از بخش های داخلی بدن بسیار مناسب باشد.

 

کلام پایانی

روش های کاهش سایز با ورزش می تواند به ما کمک کند تا بتوانیم به یک اندام ایده آل و متناسب دسترسی پیدا کنیم. امروزه اکثر شغل ها پشت کامپیوتر است. بنابراین افراد دارای تحرک نیستند. بنابراین به دنبال ورزش های برای لاغر کردن و یا تناسب اندام هستند. برعکس این افراد کسانی هستند که به دنبال چاق شدن با روش های ورزشی و استفاده از خوراکی هستند. سعی کنید که برنامه ورزشی و تغذیه را با یک دیگر مچ کنید. پیروی از یک برنامه به شما کمک می کند.

 

همچنین میتوانید مقاله (انواع تیپ بدنی و سوخت و ساز آن ها) را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام