پیاده روی برای لاغری یکی از روش هایی است که بسیاری از افراد از روی علاقه آن را انجام می دهند. شاید افراد زیادی را دیده باشید که برای سلامتی و حفظ تناسب بدن به شما توصیه می کنند که پیاده روی کنید. پیاده روی دارای مزیت های بسیاری است. یکی از آن ها این است که باعث می شود که تحرک کافی داشته باشید. هرچه تحرکتان بیشتر باشد مسلما برای بدن مفید تر است.

البته نباید پیاده روی به صورتی باشد که باعث اذیت شدنتان بشود. بهترین کار این است که سعی کنید در یک زمان مناسب با لباس و کتونی مناسب به پیاده روی بروید. انتخاب مسیر برای پیاده روی هم بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به بررسی اهمیت پیاده روی خواهیم پرداخت همراه ما باشید.

 

آیا پیاده روی برای لاغری مفید است؟

کسانی که به دنبال لاغر کردن خود هستند، یکی از گزینه های پیش و روی آن هاست پیاده روی و ورزش کردن است. البته اهمیت دارد که در کنار پیاده روی از چه غذاهایی استفاده می کنید و چه مقدار آب می نوشید. پیاده روی برای لاغری بسیار اهمیت دارد. چرا که اولین بخش هایی از بدن که تحت تاثیر لاغری قرار می گیرند، پا ها و ران ها هستند. این عضلات در پیاده روی بسیار درگیر می شوند. اگر در کنار پیاده روی ورزش های دیگری را انجام دهید می توانید شکم و پهلو خود را هم لاغر کنید.

پیاده روی برای لاغری می تواند باسن، ران، ساق پا را تحت تاثیر قرار دهد. عضلات چهار سر ران هم از مهم ترین عضلات بدن هستند که برای حرکت رو به جلو استفاده می شوند. عضلات باسن هم یکی دیگر از قوی ترین عضلات بدن هستند که پایداری به بدن می دهند. این عضلات برای ایستادن مورد توجه قرار می گیرد. پیاده روی برای لاغری به منظور فرم دهی پایین تنه مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین می تواند به مرور باعث تقویت آن ها هم بشود.

چرا پیاده روی برای لاغری می تواند مناسب باشد؟

مسلما کسی که پیاده روی می کند با کسی که هیچ تحرکی ندارد، زمین تا آسمان تفاوت دارد. پیاده روی می تواند تاثیر بسیار خوبی را بر بدن بگذارد. حتی بسیاری از پزشکان توصیه می کنند که برای سلامت قلب حتما پیاده روی کنید. پیاده روی عضلات را تحریک می کند و چربی ها را می سوزاند. با توجه به اینکه بدن شما دارای چربی بسیار زیادی است، باید وقت زیادی را با پیاده روی کردن صرف کنید که کالری بیشتری بسوزانید.

بدن در طول روز برای حرکت کردن، فکر کردن، تنفس کردن و … نیازمند انرژی است. انرژی بدن و نیاز کالری روزانه از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد. افرادی که دارای فعالیت فیزیکی بیشتری هستند کالری بیشتری به نسبت کسی که دارای تحرک کمتری است می سوزانند. بنابراین اگر می خواهید کالری بیشتری بسوزانید نیاز به محرکی چون ورزش کردن و پیاده روی دارید.

آیا پیاده روی بر روی عضلات شکم تاثیر می گذارد؟

یکی از روش های پیاده روی برای لاغری ، کوچک کردن و یا تخت کردن شکم است. شکم بزرگ باعث می شود که اعتماد به نفسمان بسیار کاهش پیدا کند، حتی نمی توانیم لباس مناسب و مورد نظر خود را خریداری کنیم. بنابراین دست به دامان ورزش و پیاده روی می شویم. برای آب کردن شکم بهتر است که با سرعت بسیار زیادی حرکت کنید. هرچه تند تر قدم بردارید مسلما چربی ها بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند.

پیاده روی برای لاغری شکم می تواند تعادل بدن را حفظ کند. در صورتی که سرعت پیاده روی بیشتر شود باعث می شود که بازو ها هم حرکت کنند. این کار باعث می شود که عضلات بالا تنه و کمر هم درگیر شوند. مسلما تمامی این ویژگی ها به نفع کسانی است که می خواهند از شر چربی ها راحت شوند.

بهترین زمان  پیاده روی برای لاغری چه تایمی است؟

همانطور که می دانید پیاده روی زمان مخصوص خودش را دارد. بدن نیاز دارد که به دلائل گوناگون چربی سوزی داشته باشد. از جمله باید به پایین بودن سطح قند خون اشاره داشته باشیم. در صورت پایین بودن سطح قند خون، بدن مجبور می شود که برای تامین انرژی به سراغ چیز های دیگری مانند ذخایر چربی برود. بهترین زمان برای پیاده روی صبح است. در صبح برخی از هورمون چربی سوزی بالایی دارند. کسانی که در صبح ورزش می کنند مسلما می توانند تاثیرات بهتری را نسبت به دیگران برای لاغری در خود ببینند.

 

کلام پایانی

همانطور که می دانید امروزه به دلیل عدم رعایت برخی از نکات در زمینه سلامتی جسمانی بسیاری از افراد دچار چاقی می شوند. راهکاری که بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه به آن ها می دهند، رژیم ورزش کردن می باشد. اما پیاده روی هم بسیار کاربردی و مناسب می باشد. در این مقاله به طور مفصل درباره اهمیت این موضوع نکاتی را ارائه کردیم.

 

همچنین میتوانید مقاله (تثبیت وزن با ورزش)را نیز مطالعه کنید.

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام