چربی چیست و چگونه به وجود می آید؟

به سلولهای چربی اصطلاحاً آدیپوسیت گفته میشود. محل قرارگیری چربی ها روی عضلات، زیرپوست، ران، شکم، باسن و بازوها میباشد.

به همین دلیل وقتی درصد چربی های بدنتان بالا میرود، عضلات تان دیده نمیشوند. اصطلاحاً عضلات ضعیف میشوند.

سوال اینجاست، چه چیزی باعث میشه که سلولیت (یا اسیدهای چرب) انباشته شوند؟ خیلی ساده است! وقتی میزان کالری که دریافت میکنید، از میزان سوختن آن بیشتر باشد، حجم این اسیدهای چرب یا همان چربی بالا میرود و شخص چاق میشود.

 

در یک بررسی اجمالی روزانه با عادتهای درست و غلطمان، و از بین تمامی آنها، قطعا به مواردی از قبیل بدخوری، پرخوری، ریزه خوری، ناسالم خوری، تندخوری و . . . خواهیم رسید!

اگه فقط و فقط چهل روز به اصلاح یک عادت بپردازیم، در پایان چهل و یکمین روز قطعا با یک تغییر بسیار شگرف روبرو خواهیم شد (شاید مقدس بودن عدد چهل از همین رو باشد).

اصلاح عادات بد غذاخوردن، باعث جمع شدن حجم معده، روان شدن دیواره های روده ها، جذب و دفع راحت تر، عدم فشار به پرده های دیافراگم (به لحاظ متورم شدن معده) و . . . خواهد شد.

چشم وقتی سیر نباشه، همچنان فرمان خوردن را صادر میکنه! و اگر سیر نباشد، میتواند از معده شما هم بزرگتر باشد! برای افرادی که در دوره رژیم خود قرار دارند، توصیه میکنم که از ظروف کوچکتر استفاده کنند.

بگذارید مثالی برایتان بزنم، مثلا شما یک ساندویچ درسته را وقتی به صورت یکجا میل کنید، شاید در پایان همچنان احساس گرسنگی داشته باشید.

حالا همان ساندویچ را به چهار قسمت تقسیم کنید، خواهید دید که پس از اتمام تکه دوم یا سوم، احساس سیری به شما غلبه خواهد کرد.

پس اینجاست که واژه “چشم سیر” معنا پیدا میکند. پس یک راهکار ساده در ادامه روند رژیم غذایی، کوچکتر کردن ظرفها و وعده های غذایی می باشد.

 

رضا ناصری- کارشناس و مربی تربیت بدنی

درج دیدگاه

عضویت در لایو اینستاگرام